Alla inlägg under januari 2009

Av Fester Bestertester - 5 januari 2009 23:07

Vi kanske prövar ett nytt grepp för att öka besöksantalet. Hädanefter kanske vi skriver alla våra artiklar på swahili, för att nå en bredare grupp än sopiga svenskar. Jambo! Good, good, massa!



Tyvärr kan jag ju ingen swahili, men det kanske går att "googla" fram översättningar. Vad tycker ni? Ska Käftsmällen "go african"?

Av Fester Bestertester - 5 januari 2009 17:35

Rester av uppkastning besudlar nu Lizmut's Rymdvante. Enligt chockade ögonvittnen ska Hasse efter att ha spytt ha torkat munnen med vår käre vante. Stämmer detta ska han få bekosta en kemtvätt. Det är bara att hoppas att vanten klarar sig oskadd från detta "äventyr".

Av Fester Bestertester - 3 januari 2009 21:55

Detta är en fruktansvärd sjukdom, som jag inte ens skulle önska min värsta ovän...Eller kanske, förresten.



Den kännetecknas av positiva symptom och negativa dito. Positiva symptom är det som kommer till och negativa är förmågor som försvinner.



Positiva symptom är hallucinationer (med alla fem sinnen) och vaföreställningssyndrom, t ex att man är förföljd eller kartlagd. Det innefattar även andra skruvade föreställningar, att man tror sig vara Jesus, eller på andra sätt vara betydelsefull.



Negativa symptom är emtionell avflackning, bristande initiativförmåga och allmän likgiltighet. Dessa symptom är värre att rå på än de positiva och kan i värsta fall dröja sig kvar hela livet.



Herr X har diagnosen paranoid schizofreni och hans närmaste framtid ser mörk ut. Förmodligen dröjer det inte länge innan han återigen blir inlagd. Jo-jo, någon?

Av Fester Bestertester - 3 januari 2009 20:06

Så har då ångesten lagt sig något. Har bara varit ute och gått en gång idag, vilket får ses som ett framsteg. Nu kan X sitta still igen. Allt detta UTAN Oxascand. Än finns det hopp.

Av Fester Bestertester - 3 januari 2009 11:48

Jag var på fest hos Bosse igår .. Det var väl sådär ...Han fotade mest en massa ..Ni ser ju själva hur bra dä blev


Ronny

Av Fester Bestertester - 1 januari 2009 23:29

Fuck you Daniel! Screw you Jeff! Just leave me alone. De hotar mig med aids om jag inte går deras ärenden. De vill tvinga mig till att mörda. Jag orkar inte stå emot för evigt.



Lyder jag dem är det bäst att jag får något positivt tillbaka, då jag vägrar vara en nickedocka.



Dra åt pepparn. Lämna mig ifred...

Av Fester Bestertester - 1 januari 2009 20:39

Så var det då ett nytt år. Ett "gott" nytt år. Ett nytt år alla fall. Särskilt gott blir det nog inte för min del. Jag har trillat ned i en depression igen och har krypande ångest i kroppen. En ångest som driver mig ut på gatorna där jag planlöst vandrar omkring.



Jag dövar ångesten och depressionen med mängder av whisky och öl och det funkar faktiskt skapligt. Trots det får jag impulser att slänga mig framför nästa tåg. En snabb död är det bästa jag kan jag hoppas på. Dock är jag en fegis och jag vill ju egentligen inte dö, så man får väl leva vidare.



I år ska jag för första gången på länge stå på egna ben. Jag kommer att ha minimal kontakt med vården och kommer att sköta min medicinering själv. Detta känns faktiskt lite spännande. Jag har ju paranoid schizofreni, en gräslig åkomma, som förstör en psykiskt, fast jag har svurit att bli frisk. Får väl hoppas på ett under.



Jag önskar alla trogna (och ni andra också, för den delen) läsare ett riktigt gott nytt år. Ha det bra önskar X.

Av Fester Bestertester - 1 januari 2009 11:03

UFO-Motalas nyårsfest blev en formidabel succé. Det åts och dracks i mängder och humöret var på topp hela tiden. Det enda uppseendeväckande som inträffade var att Hasse kräktes på golvet. Han måste ha fått en släng av influensan.



Tal hölls av Sune och Lennart, där de tog upp intressanta ufo-frågor och trollband publiken med sina utsvävningar. Festen får MVG av alla närvarande. Väl mött nästa gång vi träffas.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards