Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Fester Bestertester - 8 augusti 2011 05:15

Both Aberdeen and Hearts managed to lose on sunday. Celtic, those fenian bastards, won wi one goal. Will we see the Dons relegated fi the first time? Hearts match against Motherwell wasn't anything tae call mum about either. I'm infuriated. Why can't my team win and the enemy ones lose? At times like these I can't bare tae look at the table. I'm thirsting fi sucess, not just have my teams avoid being kicked out of the premiereship. Will it be a long and streched out road to failure? I want tae root fi a team that can actually win something. Oh, I wish I could clear my brain from all negative thoughts. I'm fed up wi losses. Glorious Hearts? Maybe later...

Av Fester Bestertester - 8 augusti 2011 04:08

Bommade att gå till systembolaget i lördags. Det betyder att jag fått hanka mig fram med folköl i två dagar. Det är gott att dricka, men ruset uteblir. Jag vill ju ruska om i huvudet och fara som en flipperkula i lägenheten och stödja mig mot väggarna. Av det blev det intet.


I morgon ska jag inte upprepa mitt misstag. Jag ska hålla mig vaken inatt och vara på plats vid öppningsdags. Jag pallar inte ännu en dag utan starköl. Det blir att köpa minst sexton öl, då har jag så jag klarar mig. Ruset är meningen med livet.

Av Fester Bestertester - 8 augusti 2011 02:32

Den senaste tiden har Phain ätit samma mat som jag. Ägg och bacon till frukost och husmanskost på thailädskt vis till lunch. Hon har även fått smörgåsar på kvällen. Idag passade jag på att väga henne och resultatet var skrämmande. Hon har gått upp flera kilo sedan förra vägningen.


Det är dags att göra någonting radikalt. Härmed sätter jag Phain på sträng diet. Får hon en fläskig rumpa och feta lår behagar hon mig inte längre, då kan jag lika gärna skicka efter en ny fru. Hon får en månad på sig att nå sin idealvikt.


Jag har tänkt ut hur jag ska utfodra henne. Det blir två kokta ägg till frukost, riskakor till lunch och en tallrik fil till kvällsmål. Kaffet får hon utan mjölk och mina kanelbullar blir hon utan. Thailändskor ska vara smärta, inte ha dallriga och sladdriga kroppar, likt många svenska fruntimmer. Med gemensamma ansträngningar ska vi nå målet.


MVH/Arg Motala-bo

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards