Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Fester Bestertester - 18 augusti 2011 23:45

Så var det dags igen, den fördömda Augustifesten är tillbaka. Då ska minsann folk ut på gatorna och trängas. Det blir uppträdanden av diverse elektrifierade orkestrar som framför dissonant "musik", marknad där knallar försöker lura en att köpa ren skit och kräkframkallande karuseller. Vidare finns det öltält där man kan köpa pissljummen folköl för 60 spänn muggen. Fy fan! Jag kommer att befinna mig på kräftskiva och enda gången jag går ned på stan blir för att handla på systembolaget. Jag vägrar fjanta runt som så många andra. Jag har all anledning att vara vresig.

Av Fester Bestertester - 18 augusti 2011 08:50

Tonight Hearts will host Tottenham Hotspur att Tynecastle. It's a qualifier for play in Europe. Spurs is a good team, but I don't have any sympathies for them. A good result at home is vital, but it's easier said than done. Maybe we can rely on good old guts and brawn. We can only cross our fingers and hope.

Av Fester Bestertester - 18 augusti 2011 06:38

Något utomordentligt ovanligt inträffade igår. Jag drack inte en droppe öl eller andra starkvaror. Låg mest och sov eller petade mig i naveln. Det tar jag igen nu. Även fast det är morgon har jag knäppt upp ett par burkar och en skön känsla börjar breda ut sig i min kropp. Sedan är det bara några timmar tills mitt kära systembolag öppnar. Idag är en bra dag för en fylla, inte sant? Så får det bli.

Av Fester Bestertester - 18 augusti 2011 06:09

Dä ä ja som är Starke Mange, dö! Ja kommer från Vika och är oaggare, eller raggare som man säger på fjollig rikssvenska. Mina intressen är amerikansk fribrottning, traktor-pulling och folkrace. När jag festar blir det brännvin och jag kan dricka ett helrör utan problem. Jag är även en jävel på armbrytning. I Vika gillar vi inte utbölingar, då blir det bråk. Vi letar efter dem i min Volvo på helgerna. Ja, det var allt från mig.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards