Alla inlägg den 11 april 2012

Av Fester Bestertester - 11 april 2012 19:28

Vem fan lyssnar på modern musik frivilligt? Hip-hop-skit med säckiga kläder, eller kanske menlös schlager utan substans. Tacka vet jag riktig musik, så som den gjordes förr. Här är Povel en av husgudarna, ett geni uti fingerspetsarna. Musik som håller, som motstår tidens tand. Jämför det med skvalet på de komersiella radiostationerna och du vill aldrig återkomma till skiten. Jag bestämmer själv vad som snurrar i min cd-spelare och jag gör det med stolthet. Noll skval, 100 procent känsla.

Av Fester Bestertester - 11 april 2012 18:49

Det är lika bra att börja planera med en gång, snart är det första maj. Inte pratar jag om någon lam marsch under röda trasor, nej jag snackar såklart om kortegen med schyssta raggarbilar.


Jag kommer att åka i en vrålsnygg DeSoto med underbar blå lack. I bagaget kommer vi att ha ett par dunkar hembränt och som komplement ett par plattor öl, vilka redan är inköpta.


Vi raggare har ju ett rykte och en föreställning att slåss mot, men det gör vi inte. Vi luktar snus, svett och fylla och gör det med stolthet. Allt du någonsin läst om oss är sant.


Snuten kommer ju att vara på gatorna och jag har ett rödflammigt arsel att visa dem. Att moona är ju en tradition och det kommer att stå på dagordningen även i år.


Sedan blir det fest på motorgården och vi kommer att hålla på till gryningen. Har du inte festat med raggare har du missat något. Jag räknar ned redan nu, detta kommer att bli årets händelse. Bye-bye från en äkta hillbilly.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards