Alla inlägg den 12 april 2012

Av Fester Bestertester - 12 april 2012 20:01

Frugan får gå ut obevakad mer och mer. Idag var hon säkert borta från källaren i två timmar. Hon lever upp, det ser jag i hennes svarta små ögon. Är det så viktigt att komma ut i det förrädiska aprilvädret?


Hon hade med sig en lista från mig med saker att göra. Gå till fotoaffären och framkalla den senaste rullen med eventuella ufon på. Hämta min cykel, vilken varit inne på service (det kostade mig hutlösa 200 kronor) och köpa godsaker på bageriet.


Jag hade tydligen glömt att skriva upp vilken sorts bakelser jag ville ha, så dumma lilla Phain köpte hem ett par biskvier på vinst och förlust. Först blev jag arg och gav henne en liten klapp på kinden, men sedan veknade jag. De såg ju så goda ut.


Nu kopplar jag av med en mugg kaffe och lite likör. Phain har fått nog av intryck idag, så hon ligger på sin madrass i källaren. Jag tror bestämt att denna dag var så lyckad att den tål att göras om. Vilken lycka att ha en medgörlig liten fru.

Av Fester Bestertester - 12 april 2012 17:44

Framåt kamrater! Ikväll är det match borta mot Ellos, en tuff nöt att knäcka, men i Snoka finns det numera kvaliteter (till skillnad från under ökenvandringen i Superettan). Jag tror och hoppas att man kommer att sälja sig dyrt, det verkar finnas klippanischer i grabbarna. Ska vi säga oavgjort, med ett mål för vardera lag? Förlust finns inte på kartan.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards