Alla inlägg under april 2012

Av Fester Bestertester - 18 april 2012 19:59


  

Varför hålla på och fjanta, skicka ett par hundra soldater till Afghanistan? Vår lilla trupp gör ingen skillnad i konflikten, de riskerar sina liv i onödan.


Vem fan bryr sig om befolkningen i Afghanistan, inte jag i alla fall. Låt dem kriga på och ha ihjäl varandra. Ta hem alla soldater och låt dem hållas.

Av Fester Bestertester - 18 april 2012 12:30

Jag har grävt lite i mina tidningshögar, något jag gör då och då. Där finns en hel del roligt att hitta, bara att hålla i tidningarna och titta på dem skänker mig glädje.


Framför allt min samling Agent X9 är utomordentlig. Har de flesta från sjuttiotalet, inklusive första hundrasidiga numret. De bästa objekten är inplastade och får ej läsas. Sedan har jag mycket Mad, från sextiotalet och framåt. De två tidningarna utgör ryggraden i samlingen.


En kul tidning att ha är första numret av Attack-serien. Den köpte jag ny 1983 och plastade in efter en läsning. Mint condition. Jag har även en hel del Gigant, en tidning med superhjältar. Inget värde i dem, men det är kul att ha dem i sin ägo.


Det vore kul att få tidningarna värderade, trots deras ringa värde. Jag samlar för att det är kul, inte för att tjäna pengar. Fast visst grävde Carl Barks' Samlade Verk ett djupt hål i min plånbok. Jag är en samlarnörd och en stolt sådan.

Av Fester Bestertester - 17 april 2012 00:25

"Let's all go to the lobby, let's all go to the lo... no? Hrmmm... Let's all go to Hampden, let's all go to Hampden..."


Yupp, it's true, Celtic were humiliated and Hearts are through to the final round. On the other side are none other than Hibernian. The two teams haven't met in a cup final for well over a 100 years. In May it's time again, at long last.


Let's show what the heart and soul of our dear Auld Reekie can do. Strap on your maroon gear and off we go. Heart of Midlothian FC. Glorious, victorious Hearts.


Cheers from an elated Calum

Av Fester Bestertester - 16 april 2012 23:36

Det blev Parken i kväll och mötet med Gif Sundsvall. Snoka förde spelet och gästerna slog ifrån sig. De körde med långbollar och tjurrusningar. Inte särskilt snyggt. Vad tror ni händer? Giffarna tar ledningen högst oförtjänt. Jag har sett det så många gånger förut, det gör mig så förbannad.


Faktiskt hade gästerna en ypperlig chans att öka på ledningen, men en av deras spelare fumlade som tur var med bollen. Det var allt Giffarna hade i anfallsväg. När sedan IFK kvitterade efter en massiv press drog jag en lättnadens suck. Tydligen fanns det rättvisa.


Matchen var inte slut med det. Jag var inte helt förkrossad över poängtappet, bara förbannad. Då kom dråpslaget, Giffarna tog ledningen igen och åter lika oförtjänt. Matchuret stod på 87 minuter och jag hade fått nog. Jag armbågade mig ut och drog av ett par osande haranger. Då hörde jag ett jubel, följt av IFK:s vackra låt. Det var kvitterat. Där stod jag, snopen men glad. Jag fick i alla fall se målet på sporten, vackert så.


Det gäller att ta kampen i varje match och i varje närkamp. Ta de ibland otacksamma löpningarna och se till att bollhållaren har passningsalternativ. Jobbar man efter de enkla reglerna kan ett nytt kontrakt säkras i höst. Kanske borde man vara nöjd med IFK:s poängskörd så här långt. Man kanske inte är bättre än vad tabellen visar. Fast inför varje match tror jag stenhårt på vinst för de vitblå. Jag kan inte hjälpa det.

Av Fester Bestertester - 16 april 2012 00:18

Vi har haft sporadisk kontakt med Calum Stewart under kvällen. Han var på match och tydligen slog hans Hearts fienden Celtic i cupen. Nu firar han rejält och sitter på bussen på väg hem. Om han inte är för fyllsjuk följer mer info i morgon. Grattis, Calum!

Av Fester Bestertester - 15 april 2012 20:00

Skulle jag emigrera, då löste jag en enkelbiljett till Nordkorea. Ett lugnt och stabilt land utan inrikespolitiskt käbbel. Alla drar åt samma håll. Landet styrs ömsint av Kim Jong-Un, en ledare som visat sig mycket duglig.


Fred, stabilitet och välstånd kan existera. Drömsamhället finns. Jag stämmer upp i Nordkoreas nationalsång och tar en hutt till dess ära. Vad jag längtar efter att få mitt medborgarskap.

Av Fester Bestertester - 14 april 2012 20:18

Hej på er alla läsare. Jag njuter nu av en fin whisky, en Springbank. Jag har nyss blivit tvättad av frugan och applicerat deodorant i armhålorna. Vet ni vad? Jag börjar bli småfull och jag gillar det.


En UFO-jägare kan dock aldrig slappna av helt, det innebär att jag kommer att gå igenom nyinkommet material till UFO-Sverige. Det gör jag så gärna, då UFO:n är mitt stora intresse.


Jag har redan klarat av en del fall och de flesta var inget att ha. Däremot är incidenten i Karlstad förra helgen hyperintressant. Det rör sig om en farkost som faktiskt landade, det finns spår på marken. Sedan tog en privatperson bilder på farkosten. Mumma för en forskare.


Nu är det dags att stänga nätet och arbeta vidare. Bara jag inte spiller whisky på bilderna. Räkna med mig att föra UFO-forskningen vidare mot nya höjder. Ha nu en fortsatt trevlig helg.


Sune, Marskalk av Motala

Av Fester Bestertester - 14 april 2012 19:53

Det ultimata i den ädla sporten fotboll är att göra mål, allt från snygga volleyskott till en hederlig tåfjutt. Gör man mål blir man givetvis glad, men det jag sett på TV de senaste åren har gjort mig förvirrad. Visst firas det, men på fel sätt.


Det rör sig om egoistiska spelare som "firar" på mystiska sätt. Allt är förberett och det kan röra sig om någon slags infödingsdans, eller löjliga gester. Glädjen ska vara spontan, ingen jävla puckad koreografi.


Tomas Brolin rörde sig i gränslandet med sin snurr, men den funkade. Likaså Kenneth Anderssons utsträckta pekfingrar. Zlatans kaxiga pekande mot sig själv går bort. Likaså allt jävla dansande och fjantande. Här ligger sveriges lesbiska landslag högt, med sitt förbannade krypande på led. Jag vill se spontanitet, äkta känslor. Så det så!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards