Alla inlägg under maj 2013

Av Fester Bestertester - 14 maj 2013 18:16

Jag hittade min fina gamla transistorradio i förrådet idag, när jag letade efter en gammal kostym. Mjuk och vänlig som jag är tänkte jag direkt på lilla frugan. Nu har jag varit nere med den i källaren, där hon bor lyxigt och luftigt.


Vi hjälptes åt att ratta in Radio Östergötland, så nu har hon förströelse dygnet om. En varning dock, visar hon tecken på radioberoende ryker både radion och hennes nya filt. Egentligen har hon inget utbyte av en radiomaskin, då hon inte kan språket, men hon kan i alla fall lyssna på musiken.


Nu är jag tillfreds med mig själv och en smula trött. Jag tror bestämt jag häller upp en whisky och lägger fötterna på fotpallen. Det kostar på att vara en kärleksfull make.


Intergalaktiska hälsningar/Arg Motala-bo

Av Fester Bestertester - 13 maj 2013 23:31

Fan, va gött, jag mötte Bosse Rulltårta i eftermiddags. Jag tog ett par bärs vid Hörsalsparken och där kom han gåendes på Drottninggatan. Han hade kaksmulor i mungipan och såg allmänt välmående ut. Vi pratades vid en stund o jag lät honom smaka min Pripps. Vi kom överens om att ta ett par glas tillsammans, fast inte inför nyfikna blickar i centrum, utan hemma hos honom. Bosse Rulltårta, det är en riktig vän, det.


Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 12 maj 2013 22:27

Vår Calum har haft en fullspäckad dag, tyvärr slutade den illa. Efter att hans Hearts förlorat matchen mot rivalerna Hibs kissade han på en polisbil och blev gripen. Detta berättade English Bob, som var med honom på matchen.


Hemma i Sverige har Sune Andersson förargats av skräniga ungar när han gick till konditoriet. Han skrek åt dem på både svenska och engelska. Nu filar han på en insändare.


Lennart har fått kontakt med en man från Eskilstuna på en gay-site och har skickat nakenbilder av sig själv.


Slutligen har vi lyckats få telefonkontakt med X efter kanske tio försök. Han patrullerar i hallen med brödkniven i ett säkert grepp.


Så kan en alldeles vanlig söndag se ut för några av bloggens skribenter.

Av Fester Bestertester - 12 maj 2013 14:54

Högst upp på säpos agenda finns planen att krossa mig och mitt parti SOS. Nu har regimen släppt lös en offensiv mot mig och allt jag har att ta till är aluminiumfolie och mina knytnävar. Nåja, jag må besegras, men gör det inte utan kamp.


Det var länge sedan jag rörde något i kylskåpet som inte var oöppnat, då förgiftning är en klassisk metod att likvidera meningsmotståndare. Denna strategi har sett till att hålla mig vid liv under flera år. Att jag sedan får gå hungrig långa perioder kan jag leva med.


Uj, vad det prasslade i buskarna när jag öppnade köksfönstret för lite frisk luft. Skulle tro att det låg minst ett par knektar och tryckte där med kamerorna i högsta hugg. Jag drog iväg en rejäl spottloska åt deras håll.


Jag har nu tvingats höja mitt säkerhetstänkande, bland annat har jag en hink vatten vid ytterdörren, ifall De kastar in brinnande material genom brevlådan. Sedan har jag så få lampor tända som möjligt om kvällarna för att försvåra för krypskyttar. Näst intill lönlöst, så klart, men något måste jag göra.


Så länge det finns kritiskt tänkande människor fortlever SOS, oavsett om jag röjs ur vägen eller inte. Det känns tryggt. "Mer av allt", som mottot lyder.

Av Fester Bestertester - 12 maj 2013 12:13

Vi har haft kontakt med vår man i Storbritannien, Calum Stewart. Han ska gå på fotboll idag och se sitt Hearts ta emot Hibernian. I nuläget dricker han öl i en park (West Princes street gardens), för att senare bege sig till en pub. Calum går aldrig på fotboll nykter. Han har slängt in tio pund på en 2-0-seger för sitt vinröda lag och vi håller tummarna att han får rätt. Han har lovat att donera en smärre summa till UFO-arbetet vid vinst. Låt fotbollstäflingen börja.

Av Fester Bestertester - 12 maj 2013 12:03

Nu passar jag på att njuta lite extra, har tagit fram några frukostöl. Jag har inte jobbat på ett tag, men nu är det snart dags igen. Åter till den bullriga och skitiga verkstaden för några dagars slit innan nästa helg anländer. Nåja, jag har levt som en kung sista tiden och jag kan ju alltid sjukskriva mig. Jag har siktet inställt på semestern och innan man vet ordet av är man där. Då ska jag fetsa loss på riktigt.

Av Fester Bestertester - 11 maj 2013 16:39

Jag tog upp frugan ur källaren nu på morgonen och vägde henne. Jag blev glatt överraskad, då vågen visade på 50 kilo. Jag blev så glad att jag gick till handlaren och köpte matvaror åt henne. Nu kommer hon att utfodras med ris och tonfisk en gång om dagen, någon belöning måste hon få.


Vidare har jag köpt en filt åt henne, då hon haft mage att klaga på att det är kallt i källaren, men som en modern och kärleksfull make ser jag till att lilla frun får gehör för sina synpunkter och åsikter. Nu tar jag en välförtjänt drink och senare blir det samlag. Hoppas du också har en lydig fru.


Sune/Arg Motala-bo

Av Fester Bestertester - 10 maj 2013 22:03

Jag tackar innehavarna av denna blogg att jag får komma till tals, något som vår skitdemokrati inte gillar. Säg vad du vill, bara det passar makten. Att sprida kommunistdynga är inte bara tillåtet, det uppmuntras. Yppa fraser som nationell solidaritet eller samling under fanan och du finner att det inte bara blåser snålt, där är en veritabel orkan.


Jag ska fatta mig kort, så hinner du glo lite extra på TV, eller ta din förbannade fredagsgrogg. Svensken av idag är en träl, en feg stackare utan moralisk ryggrad. Detta till trots finner jag det värt att bevara vårt folk, helt bortom räddning är inte det nordiska folket. Jämför det med den förrädiska politik som förs av samtliga partier i riksdagen, Säpo-projektet SD inkluderat.


Där finns körkort för att få framföra fordon, det borde införas lagstadgad behörighet att få rösta. Mongolide Kevin med en intelligenskvot på 35 har lika stor makt som mig i ett vidrigt demokratiskt samhälle. Eliten ska styra, inte lismande svin till karriärister. För dem har vi prima rep redo att träs runt halsarna. Ska svenska folket gå mot sin död? Kanske, men kan du leva med att du inte gjorde ett skit? Min insats må vara futil, men jag kan å andra sidan se mig i spegeln utan att skämmas ögonen ur mig.


Du har läst en text från SFKO

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards