Alla inlägg den 22 augusti 2013

Av Fester Bestertester - 22 augusti 2013 19:43

Nu är det bevisat, det som många av oss länge misstänkt: Oralt intag av vatten kan göra dig tjock. Det är Luganischer Inztitut Für Heierische Entwicklung i Schweiz som slutligen kommit till denna obehagliga slutsats. Där har man forskat i saken i årtionden och lyckats finna proteinet nitrocyde i vanligt vatten, en beståndsdel man tidigare trott endast förekom i socker.


Nitrocyder binder fettatomer effektivt och stimulerar samtidigt produktionen av obese-celler. För varje deciliter vatten en människa dricker går personen i snitt upp 38 gram. Med tanke på att rinnande vatten finns i var mans hem är det inte konstigt att våra midjemått oftast är väl tilltagna.


Jag dricker ju en hel del Dr Pepper (och kanske sex liter Coca-cola i veckan) och har gjort misstaget att ta mig några klunkar vatten varje gång jag gått ut i köket för påfyllning. Nu vet jag som tur är bättre och ska göra mitt yttersta för att undvika denna fettbomb.


Vidare vill docent Bertil af Hurting införa obligatorisk märkning av alla kranar, där man upplyser om den skada vatten kan orsaka, tillsammans med avskräckande bilder av det som förr kallades ölmage, numera korrekt benämnd "vattenmage". Vatten: En smaklös och luktlös lönnmördare.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards