Alla inlägg under september 2014

Av Fester Bestertester - 14 september 2014 11:57

Vår vän Calum Stewart är vansinnig, hans favoritlag har förbjudit rökning på arenan. Inte nog med det, så kallade elektroniska cigaretter är också förbjudna. Var finns logiken i det? "Smoking, including electronic cigarettes, is prohibited in all areas of the stadium, and fans' co-operation in this matter would be greatly appreciated." Calum kommer i alla fall att kunna fortsätta ragla ut från The crooked goose och ta sig ett maffigt bloss mellan ölen, denna hans sista fristad utanför hemmet, nu när de arenaansvariga tagit detta löjliga beslut. Att tvinga honom att välja mellan en machbiljett och en cigarett är lumpet och kommer att resultera i att han blir en sällan sedd gäst på arenan, meddelar han.

Av Fester Bestertester - 13 september 2014 21:40

Jag är nyss hemkommen efter ett besök hos Nils-Erik. Han äger en skivspelare som spelar upp filmer och vi såg ett spännande alster kallat "Pojken med det gröna håret". Den handlar om en amerikansk pojk som efter att ha blivit föräldralös får grönt hår. Gripande, välspelad och med ett högkvalitativt manus.


Innan filmen drack vi lite punsch och njöt av varsinn cigarill och efter sluttexterna blev det både kaffe och kaka. Att frossa gotter under filmskådande hör den ouppfostrade ungdomen till, åt sådant hänger vi oss icke. Vi konstaterade sammstämmigt att filmer som den vi nyss såg inte görs längre. Idag ska det vara explosioner och skottlossningar, den dumma massan är fast i James Bond-träsket.


Att besöka Nils-Erik är alltid trevligt, tro dock inte att vi frekvent konsumerar spelfilmer. Detta bör göras med måtta, annars riskerar man bli en hålögd missbrukare med ett perverst behov av rörliga bilder. Nils-Erik frestar dock med ännu en film, klassikern "Bröderna Östermans huskors". He, he, kommer att tänka på min lilla snärta till fru när jag hör titeln. Nåja, om jag avhåller mig från TV-tittande kanske en vecka föreligger ingen fara för beroende, jag tar gärna del av modern teknik och vad den kan erbjuda, då jag känner till riskerna.


MVH/Sune

Av Fester Bestertester - 11 september 2014 22:13

Båda norrköpingslag som var i elden idag segrade. IFK Norrköping hamnade i underläge mot Carlstad United, men vände på steken till slut. Det är ju själva den att man ska tvingas vara nervös när moståndarna spelar i division två. Så dålig klass är det på Snoka numera, fast svältfödd som jag är på fotbollsframgång får alla segrar duga, oavsett vilka motståndarna är.


Vita Hästens bortaseger mot VIK imponerar dock stort på mig. De vann med fem mål mot två mot en av seriefavoriterna. Det var en riktig pangstart på den lååånga säsongen (över 50 matcher) och kanske kan laget fortsätta på den inslagna vägen och klå MIF i nästa match. Inspiration och hunger slår ofta klass, så vem vet?


Humöret är på topp och det hade det varit även utan de sju, åtta starköl jag druckit under kvällen. Inatt blir det nog inte sexdrömmar som annars, jag hoppas drömma om stenhårda volleyskott och saftiga tacklingar rätt i sargen.

Av Fester Bestertester - 11 september 2014 18:26

Jag hade tänkt ta en vit dag, men, vad fan, Vita Hästen möter ju VIK på bortaplan. Det blir till att följa matchen på radio och text-TV och till det några öl för att lugna nerverna. Hästen får väl kämpa för att hänga kvar i serien, så blir det poäng ikväll är det en välkommen bonus. Snart dags för den första ölen, matchstarten närmar sig. Åh, Vita Hästen, la-la-la-la...

Av Fester Bestertester - 10 september 2014 18:24

Jag har alltsedan jag flyttade hemifrån tvingats äta godsaker till kaffet som icke bakats av mamma. Jag har ätit det mesta, men favoriten har alltid varit Bra Go'. Numera är namnet en smula annorlunda och produkten tillverkas på annan ort än tidigare, men smaken och konsistensen är fortfarande förstklassig. Därför föll det sig naturligt att jag skulle köpa en förpackning av min favorit när jag ändå var i speceriaffären.


Denna gång visade det sig dock tyvärr vara omöjligt att uppbringa det jag sökte. Jag gick både två och tre vändor längs hyllan där kexen brukar finnas utan framgång. Jag såg kanelbullar, jag såg vetekransar, men mina Bra Go' var puts väck. Vad var nu detta, ska inte en affär ha i alla fall det mest nödvändiga?


Jag kallade till mig bodknodden och lät honom veta att han levde. Detta trollade inte fram kexen, men nu kanske affären lär sig att hålla en acceptabel nivå på utbudet i fortsättningen. Jag fick nöja mig med en påse gifflar och jag kan inte hjälpa att jag känner mig en smula kättersk efter att ha ätit inte mindre än tre stycken med god aptit. Kaffestunderna med punsch och kaka är dagens höjdpunkter, då duger inte vad som helst att tugga på. Detta vet sillstryparen om, ändå saboterade han mina rutiner. Nåja, en gång är ingen gång.


MVH/Arg Motala-bo

Av Fester Bestertester - 9 september 2014 21:57

Nu tar vi sikte på framtiden, en ljus framtid där Samlingen för oberoende seloter är ett ymnighetshorn som bjuder på en aldrig sinande ström av fullbordade löften och möjligheter till en bekväm och lättjefull tillvaro för landets folk.


Nu har vi en man hårdare än flinta på en nyckelpost, den som propagandachef. Han går ständigt omkring med uppkavlade skjortärmar, ordet manöver vet han icke betydelsen av, denna politiska soldats normalläge är stram givakt.


Han är en flyhänt aktivist, en kämpe så stolt och stark att han får vikingatidens bärsärkar att verka fjolliga och räddhågsna. Snart kommer han att bidraga till den kommande revolutionens seger och jag lyfter utan att tveka mitt svärd, då jag vet att han är vid min sida.


Har du funderat på att ansluta dig till SOS, men tvekat, har du nu fått ett prima skäl att inte bara gå med, utan ta plats i första ledet. Det är frontkämparna som får smaka fiendens blod först, det är frontkämparna som föräras statyer. Viljan har vi alltid haft, nu har vi sista pusselbiten på plats i form av vår nyutnämda propagandachef. Den totala segern är nästgårds, jag kan ana dess sötma på tungan. Vi uppnår den under stolta fanor, vi krossar skoningslöst allt motstånd i SOS:s namn. Leve segern!


MVH/Marskalk X


Av Fester Bestertester - 8 september 2014 19:20

Snart börjar försnacket på TV inför kvällens landskamp i fotboll. Vi kommer att få se sveriges manskap gå in på Ernst Happel-Stadion på darrande ben och sedan förmodligen förlora, men va fan, en landskamp i den förnämsta sporten vill man ju inte missa.


Vi är ett gäng som har samlats hemma hos Ronny för att njuta av matchen tillsammans, ja, osså blir det både öl och tilltugg. Själv kan jag med gott samvete sjukskriva mig imorgon om jag skulle bli överförfriskad, jag har inte missat en endaste dag sedan semestern tog slut.


Nu blir det en Pripps blå och lite chilinötter, jag tror bestämt jag ligger efter de andra, så som de tjoar och lever om. Vilken utomordentlig uppladdning, vilken helkväll detta kommer att bli. Hur matchen än slutar kommer vi att gå glada hemåt i natten.


MVH/Hasse

Av Fester Bestertester - 7 september 2014 19:00

Jag tog mig en öl i godan ro på stan och råkade befinna mig vid Miljöpartiets slitna valhusvagn. Slitet ska det va, här köps inget nytt i första taget. Då kom en filur vinglandes på cykel och parkerade bredvid den. Det var minsann Bengt Cete, mannen som tar kampen mot den förhatliga bilismen och annat viktigt som var man egentligen ska slänga bananskal när man ej har tillgång till sitt sopr... miljörum.


Bängan ser verkligen ut som en klassisk miljöpartist. Ett ovårdat yttre (naturligtvis med rustikt skägg), ljusgrön Fjällrävenjacka och den obligatoriska knappen med "Atomkraft nej tack". Jag synade honom noga och blev inte förvånad. Företrädde han inte ett svenskfientligt parti skulle man med fördel kunna kallat honom pajas.


Det är inte underligt att Sverige snart är ett minne blott med imbeciller som herr Cete som politiker. Han är endast en lokal missdådare, men män och kvinnor av hans kaliber finns över hela landet. Vissa kallar sig Moderater, andra Vänsterpartister. Jag kallar dem svin. Men, okej, Cete är kanske inte ond, i hans fall lutar det nog mer åt någon form av utvecklingsstörning. Jag fick i alla fall en prima idé till kostym vid nästa maskerad.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards