Alla inlägg den 7 augusti 2015

Av Fester Bestertester - 7 augusti 2015 20:33

Jag skjutsade upp herr X till psykakuten förut. Han bönade och bad om hjälp mot skriket i sitt huvud och jag förstod direkt att det var hans inbillade röster som störde honom. Jag frågade rakt ut om han ville bli skjutsad till psyk och han svarade ja, konstigt nog. Han som alltid är så anti när det gäller psykiatrin.


Jag lämnade honom på en bänk vid receptionen och antar att han i alla fall hamnar på så kallade OBS-plats, att de behåller honom över natten för att se hur det hela utvecklar sig. Det behöver inte betyda en flera veckors lång inlåsning, man kan komma ut dan därpå. Det får vi hoppas att X gör.

Av Fester Bestertester - 7 augusti 2015 16:53

Det blev nyss ett telefonsamtal til min gamla polare Pelle Hörsel. Han är extremt lat, men orkade i alla fall gå till systembolaget, men väl där köpte han bara ett kvarter brännvin. Han sa att nästa gång skulle han köpa Baccardi och när jag frågade honom varför han inte köpte det på en gång blev han tyst.


Jag försöker boka in en utekväll med honom, men han är extremt opålitlig. Vi kan spika att jag ska komma till honom en lördageftermiddag för att gå på lokal, sedan när jag dyker upp hemma hos honom vill han inte med. Jävla svikare!


Han får en chans till att följa med ut, sedan säger jag upp bekantskapen med honom. Pelle Hörsel kan vara påfrestande med sina lögner och undanflykter.

Av Fester Bestertester - 7 augusti 2015 16:22

Här följer en fin dikt jag svettats över i flera dagar, nu är den färdig.


Lilla Palme lever ej

Gud, vad bra

Det blev ett ståhej

Kulan i bröstet ja

På trottoaren hans blod

Lisbet blev arg

I gathörnet mördaren stod

Hungrig som en varg


Visst var den bra. Jag ska kanske fila på en till.

Av Fester Bestertester - 7 augusti 2015 15:55

Arbetsveckan är över och det känns stort. Nu väntar fredagkväll och helgen på mig och mitt schema är blankt, precis som jag vill ha det. Det blir att vila mycket och även dricka en del. Kom inte och säg att jag inte är värd en fylla efter att ha slavat i fem dagar i sågspån upp till knäna. Första ölen öppnas strax.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards