Alla inlägg under augusti 2015

Av Fester Bestertester - 25 augusti 2015 18:09

Jag är en oförvitlig medborgare, ändå har jag fått socialdemokratin efter mig. Jag ägnar mig inte åt skörlevnad, jag tarvar endast kakor och punsch regelbundet, ändå har jag en demon kallad Palme efter mig.


SAP, sossarna, måste sluta med förföljelserna annars tar jag inte ansvar för motrekaionen och en sådan kommer om man fortsötter pressa mig. Sluta med er kartläggning, sluta registrera regimkrtiker, det är en god början.


Likte en slyngel till tonåring ger jag Palme fingret, det kan han gott ha. Nu tar jag ett glas punsch och tänker ut min motoffensiv. Låt aldrig en sosse stå oemotsagd.


MVH/Arg Motalabo

Av Fester Bestertester - 24 augusti 2015 15:58

Ikväll täflar IFK Norrköping mot Helsingborgs IF i fotboll. Käftsmällen finns naturligtvis representerad på läktarna, fattas bara. Jag tror på seger för hemmalaget, ska vi säga 4-2 till IFK? Uppladdningen har redan börjat med starköl i mängder. Ack, fotboll, du sporternas sport.

Av Fester Bestertester - 23 augusti 2015 22:20

Det blev en pubsväng idag, till Higlander Inn. Köpte fem öl där, men det roligaste var min kompis beteende. Han fick låna tjugo spänn av mig som han skyndsamt spelade bort, sedan lånade han 150 spänn av en annan person och de gick också till spel.


Gissa om att han svor och gormade när han förlorat allt. Han sa riktigt fula saker om Gud och han som ska vara troende. Det var värt de 20 kronorna även om jag inte får tillbaka dem. Palle Spelmissbrukare är underhållande att umgås med.

Av Fester Bestertester - 22 augusti 2015 23:07

Då var det dags för vår herr X att bli inlagd igen. Jag tog en taxi med honom till psykakuten och lämpade av honom där. Inga övriga detaljer är kända. Ronden är på måndag, så innan dess blir han inte utsläppt. X får spela Fia med knuff för glatta livet, så får vi se när han blir utskriven. Det är minst tredje gången i år han blir inlagd, han när en hatkärlek till psykiatrin. Ta hand om dig och vila upp dig ordentligt, önskar jag.


MVH/Bosse Rulltårta

Av Fester Bestertester - 21 augusti 2015 20:56

Vi skriver år 2015 och välfärdsstaten krackelerar. Dåliga pensioner, dålig skola och dålig sjukvård. Ack, du "sköna" nya tid, vem hade trott det för 20 år sedan?


Jag vill åter ha ett Sverige som på 60-talet, ett land det fanns möjligheter att bygga vidare på, ett land andandes av optimism. Inte dagens dekadenta slumsamhälle.


Jag vill kunna röra mig på gator och torg utan att riskera att bli rånad, jag vill kunna lämna ytterdörren olåst i all fall i fem minuter utan att kringstrykande rövarband länsar min lägenhet. Jag vill ha ordning och reda.


Sverige behöver fascismen, ett auktoritärt samhälle. En stark ledare som inte behöver bedriva en förljugen valkampanj. En ledare, ett folk, en stat.


Mussolini krossade maffian och blåste liv i Italien. Han ledde landet under turbulenta år med varsam hand. Ack om vi fick en ledare bara hälften så god som honom.


Är du trött på gängen? Är du trött på gruppvåldtäkter? Är du trött på hålögda heoinister? Rösta då SFKO, ditt lands räddningsplanka. Men skynda dig, det knakar i virket. Hell Ledaren!


Du har läst en text av Wolfram Tungsten, SFKO

Av Fester Bestertester - 21 augusti 2015 18:54

Olof Palme.

Av Fester Bestertester - 21 augusti 2015 17:05

På fjärde gången jag ringde upp honom svarade han. Förmodligen hörde han inte telefonen gångerna innan. Pelle Hörsel, Norrköpings skönaste lirare.


Klockan var nästa fem när jag pratade med Pelle Hörsel och då är det filmdags för honom. jag hörde James Bond-låten i bakgrunden. Det blev ett kort samtal, han var ivrig att se på sin skräpfilm.


Om en vecka fyller han år och då ska han få en present av mig, det blir ett helrör sprit. Han är trevligast att umgås med på fyllan, som nykter är han ofta vresig och snarstucken.


Titta du på din femfilm, så ses vi nästa fredag. Hallå, hallå, Pelle Hörsel! Kan du höra mig?

Av Fester Bestertester - 21 augusti 2015 16:14

Det är tragsikt att läsa alkoholistinläggen här på bloggen. Dricka öl, supa sprit och halsa pilsner, det är allt det handlar om.


Jag själv tar en öl till maten nån gång ibland och kan även ha det som törstsläckare, men där drar jag gränsen.


Det går ju inte att jämt och ständigt berusa sig, både skadligt och dyrt. Nyktra till, uppmanar jag föregående skribent. Alkohol ska avnjutas med måtta.


MVH/Vän av ordning

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards