Alla inlägg under oktober 2015

Av Fester Bestertester - 22 oktober 2015 18:07

Det är sannerligen ett äventyr att promenera om det så bara är in till centrum för en påse kakor. Folk har inte vett att bete sig anständigt på våra trottiarer. Man går till vänster, man dräller i mitten, det råder rena rama anarkin.


Naturligtvis är det högertrafik som gäller och passerar man en långsammare gångtrafikant gör man det på vänster sida, inget annat. Bryter folk mot dessa regler riskerar man kollisioner med svåra personskador som möjlig följd.


Vingla inte fram från kant till kant, håll dig på din sida av trottoaren. Allt går så mycket smidigare då, inte sant? Ned med trottoaranarkin!


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 22 oktober 2015 17:31

Så sket sig även veckans andra vita dag, har nyss hällt i mig en starköl. Den gjorde gott i kistan och kommer att följas av fler. Var och handlade öl förut, så jag har hemma att ta av. Kommer inte att dricka så mycket idag, endast underhållsbehandling.


Långt där framme skymtar en måndag, nästa tänkta vita dag. Jag får sikta på den som nästa ölfria dag. Det går ju, det har jag bevisat flera gånger om, men det är inte roligt. Tror bestämt jag knäcker dagens andra öl nu.

Av Fester Bestertester - 21 oktober 2015 19:20

Jag gick glad i hågen till systembolaget för att köpa mig några burkar. Lade dem i korgen och gick mot kassan, då blev jag stoppad av en ur personalen. "Du ska inte ha mer" blev den iskalla kommentaren. Jag försökte förklara för svinet att jag inget druckit, men han lyssnade inte på det örat. Det blev lång näsa och jag fick traska hem igen. Som tur var hade jag redan öl hemma, så en fylla har det blivit ändå. Jag gör ett nytt försök imorgon, då måste jag bara få köpa ut.

Av Fester Bestertester - 20 oktober 2015 20:56

Det blev veteläng till kaffet idag, två rejäla skivor. Nu ligger återstoden i kylen och väntar på att bli uppäten. Till det hade jag starkt svart kaffe, endast fjollor har socker och/eller mjölk i.


Avrundar med ett glas punsch i karmstolen och funderar på en sexig stund med frugan. Henne går det minsann ingen nöd på, hon har fått två hårdkokta ägg att mumsa på idag.


Vaknar jag mitt i natten kan jag skära upp en bit vetelängd och mikra snabbkaffe. Det gör gott i kistan och då somnar jag om mätt och belåten. Det gäller att alltid ha godsaker på lut, så att man kan unna sig lite extra någon gång då och då. Skål, träskallar!


MVH/Sune Andersson

Av Fester Bestertester - 20 oktober 2015 20:05

Det är dags för en fylla mitt i veckan (nåja) och jag har gasat på bra. Vet inte hur mycket jag druckit, men det är en hel del. Nu har lugnet infunnit sig och fyllan är optimal. Inte för tråkigt nykter och inte drängfull då tragedier lätt inträffar. Lagom!


Handlade på mig två påsar jordnötter efter ölköpet och de mumsar jag på nu. Vidare har jag en köttbullemacka i kylen, så mig går det då rakt ingen nöd på. Räknar med att hålla igång ca fem timmar till och jag ska verkligen krama ut de sista dropparna fest ur denna annars sketna dag. Jag är i mitt esse med fin promillehalt i blodet. Skål!

Av Fester Bestertester - 19 oktober 2015 23:10

Jaha, det blev förlust för IFK Nkpg i den viktiga bortamatchen mot Elfsborg trots tidig ledning. Slutsiffrorna skrevs till 3-2 till hemmalaget. Det kan fortfarande bli SM-guld för Snoka, men det känns inte troligt längre. Nu sveper jag kvällens sista öl och går och lägger mig i vredesmod. Aldrig får man vara riktigt glad.

Av Fester Bestertester - 19 oktober 2015 17:48

Det vankas fotboll ikväll, IFK Norrköping gästar Elfsborg i en för bortalaget mycket viktig match. Det krävs seger för Karmaterna för att ett SM-guld ska kännas nära. Men det tycks som Snoka inte vunnit borta mot kvällens motståndare på jag vet inte hur många år.


Då jag kommer att titta på matchen hos en kompis som har kanalen den går på kommer jag att läska mig med öl. Det blir inget råsupande, men ej heller en vit dag. Nåja, om tre dagar får jag chansen att plåga mig nästa gång.

Av Fester Bestertester - 18 oktober 2015 20:42

Det känns som att jag är redo för att däcka. Tetsade plan B idag och det är för att undvika komma full till jobbet. Jag börjar helt sonika dagen med att hinka öl och fortsätter tills jag bli härligt berusad och trött. Jag är där nu, så jag passar på att önska alla läsare en god natt. Snart börjar en ny helvetesvecka med arbete på schemat.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards