Alla inlägg under oktober 2015

Av Fester Bestertester - 7 oktober 2015 17:12

Vilken härlig dag det har varit hitills. Masade mig ur sängen först vid kl 15 och då direkt till kylskåpet för en öl. Nu har jag uppnått det ultimata stadiet av en fylla, lullig, men inte mer.


Tror besämt att jag jobbar imorgon, så kan jag ta en fylla på fredag igen. Just det, fredag, inte torsdag. Torsdagar är ju mina vita dagar.

Av Fester Bestertester - 6 oktober 2015 18:29

Vår Bosse Rulltårta sov på balkongen natten som var. Han sov i en sovsäck och slocknade enligt egen uppgift strax efter midnatt. Han nästa minne är att han vaknade med ett ryck av ett starkt ljussken. Han ställde sig upp och framför honom var en uppsättning lampor som blinkade ivrigt. Det var blink, blink, blinkeliblink, helt klart morsesignaler.


Bosse lyckades tyda budskapet. Det löd: "Vi kommer i frid, var inte rädd." Sedan sköljde en onaturlig trötthet över Bosse, vilken kröp ned i sovsäcken igen och han vaknade inte förrän ljuset hade återvänt på himlen.


Detta var en mäktig närkontakt och lita på att Bosse är stolt. Det luktar medalj lång väg om detta. Grattis, Bosse Rulltårta.


MVH/UFO-Norrköping

Av Fester Bestertester - 6 oktober 2015 17:47

Det blir en sjukskrivning imorgon, ty idag ska jag supa öl och whisky. Kände ett obeskrivligt sug förut och handlade på mig starkvaror av vilka jag provsmakat.


Inget ska få förstöra min festkväll, särskilt inget så oviktigt som mitt sketna jobb. Postar jag knas här på bloggen får ni ha överseende med att jag då gjorde det berusad.


Skål och hare gött önskar Hasse.

Av Fester Bestertester - 5 oktober 2015 20:56

Det har blivit en hel del öl ikväll och det som var tänkt att bli en vit dag. Var så himla sugen när jag kom hem, så det var bara att öppna en öl det första jag gjorde. Jag försökte inte ens stå emot suget...


Nåja, bakslag kommer att komma både nu och då. Jag får sikta på torsdag, då det är veckans andra vita dag. Då jäklar ska jag klara mig utan spirituosa. Ska vi slå vad?

Av Fester Bestertester - 5 oktober 2015 18:52

Då har man umgåtts med dårar idag igen. Struntade i jobbet och gick till Mötesplats Asken istället. Där fanns de alla: Smala killen, Mumlar-Anders och den där sliskiga typen jag tror heter Anton.


Det är så roligt att diskutera saker med dem, de får allt om bakfoten och lockar en till skratt så fort de öppnar munnen. Roligare än att se en komedi med Jim Carrey.


Nu sitter jag och kluckar för mig själv och mår toppen. Kanske drar jag till Asken imorgon också, jag har ännu inte fått mitt kvantum vad gäller sinnesslöa dårar.

Av Fester Bestertester - 4 oktober 2015 21:17

Allas vårt IFK Norrköping slog tillbaka Häcken med 3-1 på hemmaplan. Matchen fick nerv vid Häckens reducering, men hemmalaget red ut stormen.


Vi var ett glatt gäng som såg matchen, tycärr fick Håkan inte se klart den, då han haffades för fylleri efter att ha svajat mer än lovligt på läktarplats.


Nu tillåter jag mig att drömma om guld några dagar, så får IFK ta nya tag till nästa match. Då väntar Ellos borta och det blir något att bita i. Men just nu: Framåt, kamrater!

Av Fester Bestertester - 4 oktober 2015 15:17

Snoka tar emot BK Häcken på hemmaplan om ett par timmar. Tre poäng för IFK är mer eller mindre ett måste för att vara kvar i guldstriden. Jag håller tummarna och är optimist. Tror på 2-0 till IFK. Naturligtvis tittar jag på matchen berusad.

Av Fester Bestertester - 3 oktober 2015 19:36

Självaste Plankan kommer på besök snart. Han är mannen som spelar hårt och förlorar allt han satstar. Han ska till puben och spela, men jag stannar hemma, jag dricker mig berusad utan att gå på lokal. Plankan, mannen som spelar bort allt han har.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards