Alla inlägg den 6 januari 2020

Av Fester Bestertester - 6 januari 2020 23:16

Jag hade imorgon tänkt att köpa glace igen. Tyvärr lade storfinansen ned Glass-Oskar, då de inte tålde konkurrens. Men det finns fullgoda alternativ och man kan få glace på pinne, i strut och förpackad i plastbytta.


Det lutar åt att jag köper just en plastbytta och sätter i mig allt på en gång. Då blir det en tugga glace, en slurk punsch, en tugga glace, en slurk punsch. Givetvis bjuder jag lilla frugan på godsakerna, hon får slicka rent byttan när jag ätit upp allt.


Glace är gott, inte sant? Nogger... 88:an... Mmm...


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 6 januari 2020 20:35

Imorgon ska jag göra följande: hämta medicin på mottagningen, hämta medicin på Apoteket, handla på Systembolaget, handla åt mina för äldrar och handla åt mig. Puh! Systembolagsvarorna är inte till mig, förresten. Eftersom jag måste gå upp innan klockan tio ska jag försöka att sova några timmar under natten. Jag som oftast sitter uppe och sover på dagen, det blir en utmaning. Jag trivs bäst med tomt schema, men då och då funkar det med att göra saker. Jag är ju en lätting.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 6 januari 2020 03:00

Jag noterar att UFO-Norrköping ska ha kickoff, som vi säger på nysvenska. Det är bra att de är igång igen och att det händer saker, men lita på att jag följer dem noga. Jag blev tvungen att upplösa deras grupp efter en tids slarvaktigt beteende från deras sida, men tillät den att återbildas i höstas.


Jag hoppas att det inte är en ursäkt för att träffas och dricka sprit, att det är det mötet går ut på. I så fall kommer min dom att bli hård och huvuden kommer att rulla. Jag litar inte på er till hundra procent, men det antar jag att ni har förståelse för som ni betedde er sist det begav sig.


Nåja, lycka till med ert möte och låt det mynna ut i förnyad kamplust.


MVH/Sune

Av Fester Bestertester - 6 januari 2020 02:05

Tyvärr upplever jag visst obehag sedan ett par dagar och det har blivit värre. Paranoia, en känsla av att vara övervakad och lite annat smått och gott. Jag tippar på att det är resultatet av en tids slarv med medicinerna och att det bara är inbillning, att det är mina hjärnspöken. Men tänk om jag har SÄPO efter mig, eller till och med organisationen ABC (fingerat namn). Då blir detta kanske det sista jag skriver.


Jag känner mig som jag gjorde en kort tid innan förra årets första tvångsvård. Det började med "visst jox" och jag sov inte på fem dagar (personligt rekord). Det slutade med LPT (tvångsvård, alltså). Så långt behöver det inte gå den här gången, men det är lätt att ryckas med och försvinna in i en fantasivärld. Jag har tagit mina kvällsmediciner och hoppas på lindring. Men tror jag på lindring? Jag vet inte.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 6 januari 2020 01:55

Den sjunde ses vi hos Lennart, det är dags att dra igång årets UFO-år. Vi gör det inte på fastande mage; Två limpor formfranska och en bit ost väntar när ni kommer. Tyvärr tillät inte budgeten kaffe, men gratis kranvatten finns. Jag tar naturligtvis inget inträde, men donationer emottages tacksamt. Vi ses väl?


MVH/Ledningen

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards