Alla inlägg den 7 januari 2020

Av Fester Bestertester - 7 januari 2020 15:18

Jag ordnade med allt jag hade föresatt mig förutom att hämta benso på mottagningen. Jag tog mig till Apoteket och hämtade en laddning piller, var till Systembolaget och handlade för drygt 1400 kronor (till mamma och pappa) och gick till affären två gånger. Först handlade jag åt mina föräldrar, sedan åt mig (läsk, chips, folköl och cigaretter).


Nu pustar jag ut med en cigg och en 1,5:liters Coca-Cola. Att göra saker suger musten ur mig, jag har så dåligt med ork. Det skyller jag på min psykiska sjukdom och inte bara gammal hederlig lathet. Tänkt att jag förvärvsarbetat och haft hobbies, det var som i ett annat liv.


Nu blir det att slöa framför datorn några timmar, sedan sängen för vila och kanske lite sömn. Det dröjer två dagar tills nästa jobbiga uppgift väntar, det är skönt. Jag kanske bara är lat, när jag tänker efter. Men vem bryr sig?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 7 januari 2020 04:44

Jag har fått ett mejl från min japanske vän Kenta Kawasaki och han berättar att det är stora saker på gång i hans hemland. Tydligen har UFO-Tokyo knoppat av sig och det finns nu UFO-föreningar på flera orter, dock hemligt hur många.


De läser inte bara manga och kollar på skolflickor i kortkort där borta, de gör dagligen nya landvinningar i sitt ihärdiga UFO-arbete. Härnäst ska Kenta och hans innersta krets ta shinkansen till berget Fujiyama där ett kraschat UFO ska finnas på toppen. Ladda matsäcken med risbollar, rå fisk och sjögräs och se till att ta bilder, grabbar.


Japan är som alltid ett föredömme. Att japaner dessutom är halv-aliens är en pikant detalj, men har inget med denna artikel att göra. Banzai på dig, Kenta!

Av Fester Bestertester - 7 januari 2020 02:58

Det blir att åter gå till min gode vän Nils-Erik för mat och umgänge. Hans fru kommer från norr om polcirkeln, Gävle närmare bestämt, och ska laga en norrländsk specialitet: lappskojs. Den här gången lämnar jag frugan hemma med en riskaka att frossa på.


God mat och god dryck (jag tar med mig en flaska punsch) och lite avspännt prat oss nestorer emellan står på programmet. Det är kul att komma ifrån vardagens bekymmer (uppfostran av liten fru) och få lite vettigt sagt till en medmänniska som nästan är på min nivå.


Tydligen har Nils-Eriks väluppfostrade maka bakat kanelsnäckor och jag räknar med att bli bjuden. Min gula lilla fru vet inte ens hur man använder en ugn, så det är bara att glömma hemma hos mig. Och jag är då rakt ingen fjolla, så det där med att baka är bara att glömma.


Vi ses när klockan slagit fem, kamrat.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 7 januari 2020 02:02

Jag hoppade över kvällsmedicinerna och nu sitter jag här hur pigg som helst. Jag måste upp om mindre än åtta timmar och jag törs inte gå och lägga mig. Då lär jag sova halva dagen och bomma att göra det jag föresatt mig att göra. Jag får ta en vaknatt och växla mellan porrsajter och Youtube och hoppas att timmarna tickar på i skapligt tempo. Tänk om man hade normala sömnvanor och kröp till kojs redan vid elva på kvällen. Om det jag drömmer när jag väl sover.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards