Alla inlägg den 8 januari 2020

Av Fester Bestertester - 8 januari 2020 19:16

Jag måste upp skapligt imorgon, jag ska få min injektion Zypadhera på mottagningen. Ska vara där klockan elva, så jag måste upp vid tiotiden. Attans! Nedrans! Jag har som vana att gå och lägga mig på morgonen. Jag undrar vad som händer om jag inte dyker upp, blir det efterlysning av polisen? Kruxet är ju att man blir kvarhållen i tre timmar efter att man fått sprutan ifall man tuppar av, jag kan därför inte ta den på fredag. Vi är en hel grupp som får samma spruta och vi sitter tillsammans i ett rum och fikar och snackar. Hitills har jag inte missat ett spruttillfälle, hoppas jag kan säga samma sak om ett dygn.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 8 januari 2020 01:53

Idag är det två år sedan jag sist var full och sista gången jag smakade stark alkohol. Jag som drack varje dag och blev dyngrak minst tre gånger i veckan nykter i två år? Hade du sagt det till mig förrförra nyåret hade jag trott att det var du som hade psykiska problem, inte jag. Jag hade skrattat rått och hjärtligt.


Ibland känner jag ett visst sug, men det lägger sig rätt fort. Jag har gått över till läsk och 2,8:or och det är ett fullgott alternativ till whisky och starköl. Jag behöver inte berusa mig längre, behovet har jag stampat ned i dyn.


Det är möjligt att jag tar mig en fylla nån gång, men det kommer inte att ske speciellt ofta. Bara som en kul grej. Jag gick omkring ständigt påverkad i 27 år, jag tröttnade på skiten. Fast det tog tid, det tog 27 år.


Heja mig, är jag inte duktig så säg?

Av Fester Bestertester - 8 januari 2020 00:17

Ni kanske minns att vi har en man på plats i Nordamerika, en uttalad regimkritiker vid namn Max Byce. UFO-Sverige skickade honom 500 dollar för att hjälpa det radikala och sanningssökande UFO-USA att få lite sprutt på sitt arbete.


Det resulterade i absolut ingenting. Max får det att låta fint i sina mejl men det händer ju för fasen inget. Han som skulle fixa en flådig hemsida, då Internet är en utomordentlig plattform att vara på, där blir man sedd. Må fan ta honom om han köpt Jack Daniels för pengarna.


De är tydligen inte att lite på, de där fetlagda amerikanarna. Jag ger honom en månad att visa framfötterna, vad som helst duger. Till och med en insändare i The National Enquirer, tidningen som borde vara varje amerikans husorgan. Är han köpt av CIA eller huserar det en latmask i hans svullna ölmage? Upp till bevis, Max Byce!

Av Fester Bestertester - 8 januari 2020 00:04

Han var ingen simpel kvackare (Kalle säger kvack, kvack), han  var en framstående läkare och hans namn var Karl Brandt. Han genomförde en rad medicinska experiment och resultatet av dem används än idag av läkarkåren. För detta avrättades han av tuggummituggarna genom hängning. Du hade fyllt 116 år idag om du levt. Läkare och general, det är inte illa. Hep, hep!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards