Alla inlägg den 18 januari 2020

Av Fester Bestertester - 18 januari 2020 23:43

Jag sitter hemma och dricker folköl. Jag var på krogen med Ronny igår och det blev rätt så dyrt. Jag slog på stort och köpte inte bara öl, utan även två sexor whisky. Dessutom bjöd jag en otacksam slyna på två cider. När jag hade jobb kunde jag vara på krogen varje fredag och lördag, det går inte nu när jag får försörjningsstöd. Jag får lugna mig en vecka, sen kör jag på puben igen. Jag hämtar pengar veckovis på socialen och lägger det mesta på nöjen. Vadå då? Ska man sitta hemma och uggla när man kan träffa folk från hela världen på God vän?


MVH/Bosse Rulltårta

Av Fester Bestertester - 18 januari 2020 18:54

Tjena! Det stämmer att jag var berusad när jag och två till skulle till Vrinneviskogen och fota. Vidare hade jag ett kvarter i innerfickan, är jag full vill jag vara det så länge det går. Men vadå, alkohol är ju kittet som håller oss samman här i Norrköping. Det är väl inte så farligt att ta sig en fylla då och då? Men okej, jag ska sköta mig. Annars blir väl Sune så irriterad att han tappar löständerna. Vad jag gör när jag inte hänger med UFO-Norrköping ska den gubbtjyven strunta i, förresten.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 18 januari 2020 17:15

Frugan lider av näsblod och blödande tandkött. Det är väl inte så farligt, men hon gnäller och vill träffa en läkare. Ja, då får du väl göra det då, din toka. Tydligen är hon rena prinsessan på ärten, lite näsblod är väl inte så farligt? Nåja, jag tar henne till sjukstugan. Ett besök där går på 100 kronor och som straff ska jag dra ned på hennes matransoner i en månad, jag är inte gjord av pengar. Träffa läkare för lite näsblod? De är allt bra lustiga, de där thailändarna.


MVH/Sune

Av Fester Bestertester - 18 januari 2020 02:40

Mitt nya körkort ska hämtas ut idag. Har inte körkort på bil, bara på motorcykel. Jag använder det barre som legg, världens dyraste legg. Jag är förtidspensionär, men visst drömmer jag om en ny hoj. Det finns alla möjliga märken och modeller som lockar, helst vill jag ha en Honda Fireblade. Inget förnuftigt val, men ett val jag gör med hjärtat. Det är inte 20 år sedan jag satt på en best, men nästan. Jag skulle väl köra ihjäl mig i första bästa kurva. Nåja, jag använder körkortet varannan vecka när jag hämtar mediciner. Får väl nöja mig med det. Vrom, vrom?


MVH/Mick Doohan's överman

Av Fester Bestertester - 18 januari 2020 01:30

Ibland tänker jag tillbaka på tiden när jag var frisk och när jag företog mig saker. Jag hade mina romanser och nu tänker jag på (vi kan kalla henne) Tekla. Henne har jag inte sett på minst 17 år, hon är över 40 idag. När jag pussade på henne var hon fast i hullet och med en förstklassig byst.


Hon har förmodligen lagt på sig vikt, fått rynkor och häng och ser allmänt sjaskig ut. Sedan är hon väl trebarnsmamma och röker cigaretter utan filter. Vilken tur att det inte blev hon och jag.


Tekla, minns du mig? Det tror jag, men jag får aldrig veta. Jag minns dig och din sköna figur. Du var lite småkorkad, men du dög åt mig, alla brudar kan inte vara Mensa-material. Hoppas du har det bra i ditt radus och att Volvon startar utan bekymmer.


En gång var det du och jag...


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards