Alla inlägg den 27 januari 2020

Av Fester Bestertester - 27 januari 2020 23:06

Tjena på er. Imorgon ska jag och Bosse Rulltårta gå till en pub som heter God vän. Där hänger mina polare. Nja, polare och polare... Jag känner dem inte så väl, men det är mest stammisar där, så vi morsar på varandra. Jag ska bara till socialkontoret och hämta lite pengar, men det är på dagen, vi drar till puben på kvällen.


Vi är ett skönt gäng och det är sällan det blir bråk. Det är mest de där två chilenarna som brusar upp när de förlorar pengar på spelmaskinerna. Och så han Ismedin då. Han ska tydligen ha dödat flera personer i sitt hemland, i alla fall går snacket så.


Det blir att ta sig lite innan man går till puben. Jag ska köpa fyra burkar av den billigaste ölen. Man vill ju dricka sig till modet att snacka med brudarna. Om det nu dyker upp några. Nu går jag och lägger mig, det blir sent imorgon.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 27 januari 2020 22:18

Jag kurar i lägenheten, jag törs inte gå ut. Jag är ansatt av paranoia. Jag vet om det och resonerar kring saken, men kan inte släppa det, kan inte slappna av. Jag har för fanken paranoia på papper och till och med paranoia i verkliga livet. Men är det så verkligt det jag upplever?


Jag har inget att äta hemma, inte ens lite bröd eller en ostkant. Men jag är inte hungrig, så det kan kvitta. Vad värre är: jag är inne på sista paketet cigaretter. Jag får trotsa farorna och springa till tjorren imorgon, ty röka, det måste jag.


Livet som paranoid schizofreniker är inte så lätt alla gånger. Man får gömma sig för både ryska stridsvagnar och dödsstrålar från Venus. Men jag ska klara denna den senaste offensiven, jag tar kampen.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 januari 2020 21:42

Nu ligger frugan på golvet nere i källaren. En räkning kommer, jag får bekosta hennes "utflykt" till sjukan med min skrala pension. Men det är hon värd, den lilla tokan, jag älskar ju henne. Om det krävs så avstår jag från godsaker en hel vecka, punsch undantaget. Jag gör allt för min älskade lilla fru.


Naturligtvis har hon en kudde att vila huvudet på och dessutom en skön och varm filt. Det är karaktärsdanande att sova på stengolv en period. Dessutom är hon från Thailand, så det är rena lyxen för henne att vistas i min källare.


Idag får hon hålla till där nere, imorgon tar jag upp henne på markplan. Hon har städning att utföra och dessutom ska hon få steka två skivor fläsknoisette. Jag ska äta dem båda, hon får en klunk fil och en halv riskaka. Fil brukar jag inte kosta på henne, men min omtänksamhet och kärlek vet inga gränser. Jag är lyckligt gift!


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 27 januari 2020 05:25

Nu är jag nyuppstigen. Jag har hällt upp ett rejält glas med punsch och ska ta mig en syltsnitt till det. Idag vankas det tvåsamhet, då min tokiga lilla fru kommer hem från sjukhuset. Hon har varit inlagd och bara latat sig i flera dagar, nu kommer det an på mig att stå för kost och logi och ta hand om henne på bästa sätt.


Tyvärr får hon ligga på golvet och sova, då Nils-Erik och jag tillsammans beslutade att slänga hennes madrass då det gått mask i den. Men han, hans fru och jag ska till en hökare och köpa en ny imorgon. En natt på stengolv fixar frugan, hon är ju från Thailand och där har de väl inga sängar ens?


Tyvärr måste jag bekosta taxi tur och retur och det lär gå loss på en tre, fyra hundra. Men min omtänksamhet och kärlek vet inga gränser, jag är en sann altruist. Jag tror bestämt jag unnar mig en syltsnitt till. Vilken tur lilla frugan har att hon är gift med just mig.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 27 januari 2020 02:20

Jag tar en vaknatt till. Sömn är för sillmjölkar och jag är en stor, stark furie med sena vanor. Jag har nu börjat lyssna på Motörhead (Another perfect day) och tar mig en folköl. Sängen lockar inte. Vid tiosnåret på morgonen hade jag tänkt gå till vårdcentralen för blodprov, har veckan ut på mig, så det blir inte ens att lägga sig och vila, för då somnar jag väl och vaknar till liv först på kvällen. Jag är van vid vaknätter, mig går det ingen nöd på.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 januari 2020 01:48

Idag är det förintelsens minnesdag, dagen man firar alla judar och minns de miljarder som gasades i Österrike. Eller om det var Belgien. Denna dag valdes eftersom det var då sovjeterna tog över arbetslägret Auschwitz. Kippan av till Shlomo, Chaim och Shimon. Hep, hep!


MVH/Werner von Oben

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards