Alla inlägg den 16 maj 2020

Av Fester Bestertester - 16 maj 2020 21:24

Jag ringde och frågade akutenhten om nikotinabstinens kan orsaka att man får fler och starkare symptom på sjukdomen. Symptom är paranoia, röster och vanföreställningar. De sa att så inte var fallet. När jag frågade om mer bensodiazepiner hänvisade de till mottagningen på stan som bara har öppet fram till fyra på vardagarna.


Knussliga jäklar, de där på akutenheten. Jag vill vara hemma, inte på en psykiatrisk vårdavdelning. Men jag behöver för fasen lite hjälp på kemisk väg, mer medicin. Benso är den bästa medicinen, men den förvägras mig. Ja, jag har två tabletter av det svagaste preparatet, men dem har jag redan tagit och ingen lindring fick jag av dem.


De på AE sitter och sladdrar sinsemellan och lägger patiens på datorn. Att hjälpa människor i nöd vet de knappt vad det innebär. Jag är brukare, se så, hjälp mig. Jag är inte autonom, jag behöver stöttning. Stöttning för mig är lika med benso.


Jag funderar på att ringa upp dem igen och skicka energi genom telefonen och på så vis slå ut hela avdelningen. Får jag ingen hjälp får jag i alla fall hämnd.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 16 maj 2020 17:31

Vi har fått ett fotfäste på en ny kontinent, vi finns nu i Afrika. Det är ingen mindre än regimkritikern och UFO-spanaren Bingo Bongo från Kongo som slutit sig till våra led. Hans land är fattigt trots att man har potentialen att sluta vara ett u-land. Tydligen är landet korrupt och ett fåtal roffar åt sig godsakerna.


Bingo Bongos plan är att samla en kohort och göra revolution. En ny ministerpost kommer att skapas, vilken ska vara länken mellan djungelfolket och utomjordingarna. Stora saker är på gång i framförallt Kongo. Genomförs en revolution där kommer fler regimer att falla och UFO-frågan få en framträdande roll på den politiska agendan. Kanske kan Afrika ge oss mer än khat och ebola, kanske inte. Jag håller tummarna och önskar Bingo Bongo all lycka och framgång.


MVH/Organisationsledningen

Av Fester Bestertester - 16 maj 2020 17:01

Det har bara blivit tre cigaretter idag, det är ju fantastiskt! Har bunkrat upp med snus, fast jag köpte ett paket cigg också. Jag mår både bra och dåligt av rökat. Bra för stunden, dåligt i kroppen, bland annat hjärtat. Jag säger inte att jag ska sluta röka, men dra ned kan jag ju göra. Dragit ned har jag gjort idag. Vad duktig jag är.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards