Alla inlägg den 17 maj 2020

Av Fester Bestertester - 17 maj 2020 23:53

Tydligen konspirerar subversiva element mot vår ledare Sune. Jag förstår hans bestörtning och ilska, jag känner likadant. Hetsporrar måste hållas kort, de får lägga sin energi på att fota utomjordingar, inte sabba för alla andra.


Sune har varit vår ledare sedan begynnelsen och jag skulle tro att utan honom fanns det inget UFO-Norrköping. Klart han ska vara kvar på sin post.


Jag känner inte till vilka som ligger bakom myteriet, då de är fega stackare som håller sig i mörkret. Men om Sune avsätts hoppar jag av. Fortsätt kämpa, Sune. Du får jobbet gjort och gör det med bravur.


MVH/Bosse Rulltårta

Av Fester Bestertester - 17 maj 2020 22:14

Nu är jag vred, då ormar konspirerat mot mig. För att lugna nerverna gick jag ned i källaren och la mig bredvid min lilla fru. När andra är falska är frugan mig trogen. Vilken tur att jag gifte mig med henne. Jag fick en livskamrat.


Utan min fru hade livet varit så mycket tråkigare. Jag hade fått dammsuga själv och laga all mat själv. Sådant är fruntimmersgöra och inget jag vill ödsla tid på.


Jag tror bestämt jag släpper upp frugan i huset och ser på när hon gör mina ost- och skinksmörgåsar som ett litet kvällsmål. Kanske får hon smaka, hon är kanske trött på Whiskas och torrfoder.


Ska man inte kunna vara organiserad regimkritiker och UFO-spanare utan att bli huggen i ryggen? Kanske låter jag yxan gå och bygger upp allt från grunden igen.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 17 maj 2020 21:51

Jag avslöjar nu förnamnet på en ande jag har kontakt med. Han heter Florian och har varit hos Gud i nästan 500 år. Han har den goda smaken att inte skrika på mig, utan kommunicerar fullt hörbart ändå.


Han vill hjälpa mig att växa till en övermänniska och ger mig förslag på saker jag ska göra. Sist var det att hälla salt på huvudkudden som ett skydd mot demoner från helvets heta djup. Gången innan guidade han mig runt på stan, det blev en trevlig promenad där jag samtidigt gjorde nytta för den goda saken genom att använda mina krafter här och där.


Ville och Valle (två framträdande väsen) kan gå och gömma sig, jag behöver dem inte längre. Jag har Florian som skyddsängel och för det skattar jag mig lycklig. Jag är idel öra, Florian.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 maj 2020 21:17

Det är något fel på Internet, insamlingen till mig går dåligt. Jag har inte fått in en enda krona och det gör mig förbryllad. Vill ni inte att jag ska kunna unna mig några öl då och då? Är ni hjärtlösa? Jag slänger upp denna text för att påminna er om att jag fortfarande önskar en slant. Om varje läsare av bloggen skänger en 50-lapp blir det en stor summa. Det har ni råd med, eller hur? Ni påminner mig om snåla smålänningar, värsta sortens egoister. Se nu till att lossa på lädret och ge mig en slant. Jag vill inte tro att mina fans och beundrare är gnidna, jag hoppas på att det endast är något fel med tekniken, swish och allt vad det heter. Jag ser fram emot att kolla kontot senare idag. Tack på förhand.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 17 maj 2020 21:06

Det står helt klart att UFO-Östergötland vill ha bort mig från posten som ordförande. Det är mest slynglar i våra led, jag har varit intresserad av och engagerad i UFO-frågan redan innan rocken gjorde sitt inträde i landet. Tänker på den juckande Elvis och ryser.


Om jag avsätts kommer jag att hämnas, jag kommer att kontakta UFO-Sverige och förklara att resten av min avdelning består av drönare och fyllskallar. Plockas jag bort plockas hela avdelningen bort.


Vi står inför spännande och utmanande tider. Låt inte ledarskapet bli huvudlöst, vilket det blir utan mig. Vi har förgreningar i Storbritannien, USA, Japan, Korea och något skruttland i Afrika. En doyen likt mig krävs för att samordna arbetet och få alla att dra åt samma håll.


I Norrköping tycks de mest vilja dricka sprit och dra runt på stan och slöa. Utan mig hade inte UFO-Östergötland existerat överhuvudtaget. Rättning i ledet!


MVH/Er Ordförande

Av Fester Bestertester - 17 maj 2020 18:53

Jag funderar på att ringa akutenheten idag också. När ska de fatta att jag måste ha bensodiazepiner i mängder? Piller finns, se för fasen till att skriva ut dem. Blir det inget kommer jag att kräva benso när jag går till mottagningen imorgon. Man kanske skulle kedja fast sig i väntrummet och skrika ut sin begäran.


Jag blir inte beroende av en eller två Stesolid om dagen. Och vad spelar det för roll om jag blir beroende? Jag är kroniskt sjuk och har inte förbättrats under mina år som sjuk. Ge mig medicin så att jag kan framleva mitt liv utan plågor.


Fy för snåla kvackare.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 maj 2020 18:19

Jag var på en pizzeria som en kompis till Fikret från God vän äger. Jag sa till killen bakom kassan att Fikret hälsade. Han sken upp och sa "hälsa tillbaka". Jag köpte min pizza och gick hem och då såg jag på kvittot att pizzasalladen ej var med på det. Han bjöd mig på salladen! Fan, vad schyssta de där araberna är. Jag ska ta mig tusan börja läsa arabiska på Komvux! Tack för salladen!


MVH/Ronny

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards