Alla inlägg den 24 maj 2020

Av Fester Bestertester - 24 maj 2020 22:44

Inget är planerat annat än att jag ska till Systembolaget när de öppnar och sedan går jag till en skön bänk och läskar mig. Jag får snacka ihop mig med de andra törstiga när vi väntar på att klockan ska bli tio och bolaget öppnar.


Jag har haft tur med snuten, det var flera veckor sedan jag hamnade i fyllecell. Man vill ju sitta ifred med sina polare och dricka och ha det bra. Vi skrämmer ingen, vi blir möjligtvis lite högljudda. Och kissar på allmän plats. Och skräpar ned med fimpar och tomburkar. Men inte mer än så.


Är du som läser detta snut, så råder jag dig att låta oss vara ifred. Trakassera de som går mot röd gubbe istället. Vi vill bara vara ifred och supa. Ska man inte kunna ta sig ett järn på allmän plats? Vi lever för fasen inte i nån diktatur. Eller gör vi?


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 24 maj 2020 22:12

Vilken aptit han hade, min helgdate "Åke". Inte på mat eller ens den gin & tonic vi drack. Jag pratar om hans drift, hans outsinliga lust. Vi brottades i flera timmar, hur orkade karln? Det blev ett par timmars sömn och när söndagen var här var vi på't igen. Nu känner jag mig mörbultad och helt tillfredsställd. Gå inte bara på ålder när ni söker partner, även de äldre (Åke är över 70) kan ha en del dynamit i brallan. Tack för allt, Åke. Puss, puss.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 24 maj 2020 21:36

Jag fick bara dricka en öl på kredit för Fikret. Jag är skyldig honom fyrahundra spänn sedan tidigare och han vill ha tillbaka dem innan jag blir skyldig mer. Med a-kassa och försörjningsstöd kommer jag ha råd att betala tillbaka nu i veckan, det är ingen fara.


Tydligen ska Fikret ha slagit ihjäl en person, om man nu ska tro på rykten. Honom är det bäst att passa sig för, för han känner folk i den undre världen. Honom vill jag inte komma på kant med.


De två chilenarna var där som vanligt. De dricker mest vatten, de lägger allt krut på spelmaskinerna. Jag såg att de plockade ut flera kvitton, de gick nog hem med mer pengar än vad de hade med sig. Turknuttar!


Nu går jag inte och lägger mig på ett tag. Jag är skönt småfull, ska bara sitta framför TV:n och softa. Kanske möter jag hela världen redan imorgon igen. God vän är mitt stamlokus.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 24 maj 2020 18:12

Frugan ska på läkarbesök på vårdcentralen. Jag förstår inte varför hon ska ränna där, det är inget fel på henne. Ja, blödande tandkött och en och annan tand som ramlat ur munnen, men det är väl inget att gnälla över? Att hon har blåmärken på låren är hennes eget fel, hon slår emot möbler. Få nu inte för er att det är jag som åsamkat henne dem, för så är det inte. Asch, behöva gå ända till vårdinrättningen... Vilket krångel det ska vara att ha en liten toka till fru.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 24 maj 2020 18:02

Jag har en tvåhundring och jag kommer att gå till bästa puben God vän. Ska försöka dricka på kredit, jag betalar tillbaka när jag fått min a-kassa. Söndagar är tråkiga dagar, därför lämnar jag hemmet och går dit hela världen möts: God vän. Salam alaikum, som Fikret i baren skulle säga.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 24 maj 2020 15:52

Den nya hundmaten jag köpte till lilla frugan uppskattades verkligen. Jag var nere med en skål till henne för en stund sedan och hon åt med god aptit. Det ser så roligt ut när djungelvildar äter mat med händerna, jag fick mig ett gott skratt. Jag måste hålla koll på mina utgifter, jag har inte råd att bjuda på oxfilé varje dag. I Thailand äter de hundar, i Sverige äter de hundmat.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 24 maj 2020 14:22

Jag har en vän jag lärt känna inom psykiatrin, vi kan kalla honom Anders. Han har ringt mig två dagar i rad och beklagat sig över sitt mående. Jag är ledsen för hans skull, men det finns inget jag kan göra. Han ringde akutenheten igår och de sa åt honom att gå ut och gå. Storartad hjälp, måste jag säga. Förut undrade han om jag kunde komma och hälsa på honom, men jag sa att jag var trött. Jag känner mig lite taskig, men jag mår också dåligt. Jag ska ringa kompisen och säga åt honom att ringa akutenheten igen. Han har ju pratat om döden, att det skulle vara skönt att få somna in. Han behöver hjälp.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards