Alla inlägg den 29 maj 2020

Av Fester Bestertester - 29 maj 2020 22:58

Jag ringde akutenheten och sa att jag blivit beviljad bensodiazepiner, tänkte jag skulle göra ett försök att få ut lite extra piller. Damen i andra änden nekade mig dock. Det var väntat. Men ni kan väl inte klandra mig för att ha försökt? Jag testar en ny taktik nästa gång jag ringer, vad nu den kan vara. Önska mig lycka till.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 maj 2020 22:15

Jag har glömt det mesta som sades under samtalet med min kontaktperson (KP). Jag tror meningen är att jag ska ringa på måndag vid tolvsnåret, sedan får vi väl improvisera. Jag är ute efter lite snabba piller, det är allt.


Ve KP:n om denne försöker få mig inlagd. Psyket är till för de sjuka, jag suktar endast efter tabletter. Och det ska mycket till för att man ska få tvångsvård, så jag går nog säker.


"Tar du dina tabletter"? Pha! Klart jag gör. Men jag styr inte över hela universum, organisationen "O" kräver mer än en agent för att hållas stången. Jag gör hundra personers jobb, inte sex miljarders, eller hur många vi nu är på planeten.
"Tar du dina tabletter"? Vad har det med saken att göra?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 maj 2020 22:02

Jag tänkte beställa hem två eller fler killar och jag tänkte att vi brottas alla samtidigt. Tänkte att det skulle vara hårda tag, med många olika grepp och ställningar. Jag får höra mig för på RFSL. Ni som läser kanske är sugna, då är det bara att skicka ett meddelande. Alla sorters killar är välkomna, smala som tjocka. Observera att vi kommer att vara nakna under brottningen. Glidmedel står jag för, plus att jag har olja som vi kan gnida in på varandras kroppar. Jag ser fram emot en härlig match som involverar alla kroppsdelar och -öppningar. Vilken brottningsmatch det kommer att bli!


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 29 maj 2020 18:35

Min fru kom med taxi till min bostad. Tydligen ville personalen på boendet hon var på att ett besöksförbud skulle utfärdas, men min kära lilla fru sa nej. Hon kom raka vägen hem till mig och det tar jag som ett kvitto på att jag är en god make.


Jag la henne på den sköna madrassen i källaren och gick upp och låste om henne. Nu ligger hon och snusar som det anstår en trogen maka. Jag kommer att servera henne ett näringsrikt kvällsmål, nämligen knäckebröd med smör på. Jag har lovat att sluta med hund- och kattmat och det löftet håller jag. Dock får hon inget pålägg, det får väl vara nån måtta på galenskaperna?


Frugan är tillbaka, allt är som vanligt. Avslutningsvis vill jag rikta ett stort tack till Nils-Erik som hela tiden trott på mig och stått vid min sida. Det var frugans stollerier som låg bakom vårt tillfälliga uppbrott. Tack, Nils-Erik.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 29 maj 2020 14:50

Idag blev det inget Systembolag, jag har lite dåligt med pengar. Dock satte jag mig med gänget på Stortorget och drack ett par 2,8:or. Bättre än inget. Vi var en sex, sju personer och hade det jättetrevligt. Mannen med kepsen gick in i buskarna och bajsade, vi andra nöjde oss med att kissa ut ölen vi drack. Inga snutar, inga vakter, bara glada gamänger. Så ska det va'!


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 29 maj 2020 14:39

Jag har köpt på mig lite skivor jag haft på vinyl. Jag tappade musiken i över tio år, men nu är jag tillbaka. Just nu spelar jag skivan "Ride the lightning" med Metallica, innan dess var det "Bomber" med Motörhead. Snart ska jag lyssna på "Bonded by blood" med Exodus. Jag har därmed nästan all gammal musik jag tidigare haft. Jag gillar hårdrock och punk, men kan även njuta av Teddy Leif, Skånska Lasse och allt vad det är. Gränsen går vid hiphop och dansband. Hihop, kaxigt prat till djungeltrummor. Fy! Nu ska jag headbanga, så jag avslutar därmed artikelskrivandet. Rock on!

Av Fester Bestertester - 29 maj 2020 14:26

Kompisen har gnällt över sitt mående sedan nån gång i helgen. Jag var hemma hos honom i förrgår och det var inget större fel på honom. Han ringde mig för ett tag sedan och berättade att han var på psykakuten och skulle bli inlagd. Jag antar att det blir en kortare inläggning på "vanlig" avdelning, inte PIVA. Skulle tro att han behöver rutiner för mat och sömn, sedan är han snart på banan igen. Då är det värre med mig, jag är döende. Nåja, alla har vi våra plågor. Som tur är råder besöksförbud på psykiatrin, då slipper jag hälsa på gnällspiken. Tjo!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 maj 2020 13:59

Jag ringde min kontaktperson och denne svarade för en gång skull. Det var snabba ryck, jag ska på samtal på måndag. Jag nämnde de rymdskepp som far in i kroppen på mig och kp:n blev väldigt intresserad. Sedan fick jag frågan om jag tog min medicin och jag svarade ja, det gör jag ju. Tänk om det ordnar upp sig, tänk om jag får höjd dos benso. Mer sådant vill jag ha, inte mer av annat jox, typ antipsykotika.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards