Alla inlägg den 2 juni 2020

Av Fester Bestertester - 2 juni 2020 21:52

Det verkar som att Allsvenskan ska börja den 14:e juni, nästnästa helg. Tydligen har ett virus satt stopp för spel, men nu är det borta och vi kan återigen se så kallade atleter halka omkring på plastmattan.


Mitt IFK Norrköping tar emot Kalmar FF. Jag har för mig att de skulle ha mött ett annat FF, nämligen Malmö FF i premiären, men man möter alla lag hemma och borta, kan kanske kvitta hur spelordningen är.


Något SM-guld blir det väl inte för gossarna med stjärnan på bröstet, men topp tre kan man ha realistiska förhoppningar om att laget ska fixa. Då blir det spel i Europa där man kan få däng av östeuropeiska lag man aldrig hört talas om.


Härliga IFK, nu tar vi fotbollssverige med storm.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 2 juni 2020 21:04

Vilket otrevligt stycke jag fick på tråden. Jag ringde akutenheten och presenterade mig och hann bara börja på första meningen när snärtan sa åt mig att lägga på. "Vi kan inte hjälpa dig, vi förskriver inte medicin. Bla, bla, bla."


Jag är under attack och behöver hjälp. När ska psykiatrin fatta? Jag är den mäktigaste mannen på norra halvklotet, ändå har de mage att vägra mig piller.


Jag kommer att ringa dem igen, jag väntar nån timma så slår jag numret. För att fördriva tiden kanske jag ringer 112. Det brukar bli skönt snack med dem också.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 2 juni 2020 20:38

Vår vän English Bob propagerar i stort sett varje dag. Den karlen känner inte till ordet "lagom", han dundrar fram som ett diesellok med kassa bromsar. Han är glad i öl och går på puben minst sex dagar i veckan. Boab berättade att det var en kvinna på puben som han av högre makter blev tillsagd att rädda och han lydde så klart. English Bob är inte bara glad i öl, han är glad i fruntimmer också.


Tyvärr visade sig damen vara en subba och kallade honom för "aesthetically unfavorable". Det fick han gå hem och slå upp. Hon kan gott bli ombordtagen och skuren i småbitar, meddelar han. Visst hade han velat ha med henne hem, men endast för att ge henne en kurs i ufologi, han raggade inte som kylskåpskalla damen trodde.


Snart är det tvåårsjubileum för utskrivningen från sjukhuset, ett speciellt sjukhus för speciella klienter. Det tänker Bob fira med en massiv flygbladskampanj i sin smutsiga hemstad. Det är hemligt vad det kommer att stå på dem, men English Bob levererar nog en eldfängd text precis som vanligt.


Härligt att höra att du kämpar på, English Bob. Där har slöfockarna i UFO-Norrköping något att lära.


MVH/Er Ordförande

Av Fester Bestertester - 2 juni 2020 20:05

Jag tänkte slå en signal till mina vänner på akutenheten, AE. Hoppas det är en kvinna som svarar då jag föredrar att samtala med kjoltyg framför män. Kanske hon Maria, en söt tjej med fina former.


Har väl inte så mycket nytt att komma med, men gnäll om medicinering slår man ihjäl en stund med. Var redo vid telefonerna, gubbor och gummor på AE, snart ringer jag.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 2 juni 2020 19:39

Idag var törstiga gänget och jag vid ett "grönt stråk" några hundra meter från Systembolaget. Ytterligare några hundra meter bort ligger Stortorget, men vi valde gröna stråket. Det var jag, Mannen med kepsen, Finske Mannen och Mannen med det illröda ansiktet.


Vi hade det så trevligt, inga vakter som störde oss. Tror inte de har befogenhet att ingripa, då vi var på neutral mark. Och efter ett tag fick vi kvinnlig fägring som sällskap, då Tandlösa Monika slog sig ned hos oss.


Jag fick i mig mina öl illa kvickt och gick tilllbaka till Systembolaget och tilläts köpa fler. I glada vänners sällskap går ölen åt fortare än när man sitter hemma och degar med en burk i handen.


Repris imorgon, grabbar och tjejer.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 2 juni 2020 19:27

Jag upplever stark oro och har tagit till flaskan. Flaskan med Theralen. Tvi vale, vad det smakar illa. Och det man dricker en stund efteråt smakar heller inte bra, då Theralensmaken dröjer sig kvar i munnen.


Det är ju bedrövligt att man har allergimedicin mot oro och ångest. Lergigan har jag också och det är samma jox som Theralen.


Tacka vet jag Stesolid. Ge mig 20 milligram av den och jag slutar att klaga. Det blir att skicka iväg ett mail till psykiatrin och be om den. Allergimedicin, behagar vården skämta med mig?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 2 juni 2020 16:41

Jag var på mottagningen och hämtade benso. Det blev tolv små rackare och jag har redan fått i mig tisdagsdosen. De ska räcka fram till och med söndag, så jag får knapra med andakt. Det blir att slänga iväg ett mejl till min kontaktperson om mer, för jag har bäbisdos av bäbismedicin. En annan är stora killen och tarvar det tyngsta.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 2 juni 2020 16:36

Vi minns Karl Gebhardt, död denna dag år 1948. Han var skicklig med skalpellen och för det avrättades han brutalt. Jag slår upp en kopp kaffe och tar mig en slurk, sedan blir det en stram givakt. Hatten av för dig, Kalle! Hep, hep!


MVH/Werner von Oben

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards