Alla inlägg den 6 juni 2020

Av Fester Bestertester - 6 juni 2020 23:02

Det blir ett samtal till akutenheten om en stund. Jag ringde natten som var och fick prata med en kille. Han var hur trevlig som helst, men han ville mest snacka mående och jag var sugen på sportprat.


Så länge jag slipper han Tommy är jag glad. Han jobbar inom vården bara för att få brotta ned klienterna och lägga dem i bälte. Han är synnerligen otrevlig, honom vill jag inte snacka med.


Eftersom vi fått sån fin kontakt, akutenheten och jag, kommer jag att köpa en prinsesstårta och gå upp med. Kanske redan imorgon. Ska bara höra mig för vilken färg de vill ha på marsipanen först.


Det är det goda samtalet jag törstar efter. Jag ringer inte bara psykiatrin, samtal nummer två blir till Jourhavande medmänniska, de funkar också bra att snacka med.


När jag var tonåring ringde jag Heta linjen, idag akutpsyk. Snacksalig har jag alltid varit.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 6 juni 2020 22:37

Jag lånar mitt ex Hasses telefon. Vi har börjat umgås igen efter att ha gått skilda vägar för en del år sedan. Mig går det ingen nöd på, jag har nyligen muckat från kåken och bor för tillfället på ett härbärge. En och annan natt slaggar jag hos Hasse, då platserna på härbärget ibland kan vara slut. Men jag ska få en träningslägenhet i sommar, då har man någonstans att slå ned bopålarna.


Hasse sitter och dricker en folköl. Han är så gullig, jag förstår varför jag föll för honom från första början. Han har också haft problem här i livet och har bland annat varit bostadslös. Tänk er själva när ni blir bajsnödiga och inte har tillgång till en toalett. Livet på gatan är hårt och synnerligen smutsigt.


Imorgon ska jag som tack för att jag får sova på Hasses soffa bjuda honom på en korv med bröd på Pressbyrån. Jag hade ju velat gå på restaurang, men jag måste hålla i pengarna. Det blir ju en hel del rödvin om dagarna och det är inte direkt gratis.


Nu tackar jag för mig, jag ska krypa upp i Hasses famn och glo på TV. Vi hörs!


MVH/Sirppa

Av Fester Bestertester - 6 juni 2020 22:16

Jag och Bosse Rulltårta pantade de burkar vi hade hemma, det blev över 100 spänn. De delar vi på broderligt på bästa puben Titans. Vi har så det räcker till varsin öl, kanske har vi även råd att beställa in jordnötter. Tyvärr hänger det en del moderater på Titans, men så länge de inte försöker värva mig är det okej. För övrigt anser jag att God vän bör förstöras.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 6 juni 2020 21:58

Jag sitter ensam hemma utan något att göra. Jag hade tänkt brottas lite med en kille, men han drabbades av hastigt uppkommen kondylom, så vi ställde in besöket. Visst hade vi kunnat träffas och kramas och pussas, men jag vill gå hela vägen och det varje gång jag är med en kille.


Jag har mina filmer att titta på och även sajten QX. Sylvester hängde man på förr om åren, men den sidan är nedlagd. Jag kommer att nå klimax mer än en gång ikväll. Tack gode Gud för manlig internetporr.


Tll nästa helg ska jag ha en kille hos mig, lita på det. Men man kan ha kul med webbkamera och lite fantasi också.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 6 juni 2020 21:37

Jag har självklart firat Svenska flaggans dag och gjorde det i sällskap med en vän (Nils-Erik) och hans fru. Jag hade med mig min lilla fru, så vi blev fyra personer. Eller tre personer och en djungelvilde.


Min väns fru bjöd på pannbiff som hon lagat från grunden. Hon har som livsuppgift att ta hand om sin make och det gör hon med den äran. Min tossiga lilla fru gjorde henne sällskap i köket, oklart om hon bidrog med något eller mest var i vägen.


Efter dinerandet dukade fruntimmerna av bordet och tog sig an disken, medan vi herrar slog oss ned i Nils-Eriks sköna soffa. En flaska whisky togs fram och vi lät oss väl smaka. Dessutom bjöd Nils-Erik på salta kex och de smakade förträffligt.


För ovanlighetens skull kom Nils-Eriks och min fru in i herrummet och gjorde oss sällskap, det kändes väl lite sisådär, men Nils-Erik ger sin fru full tillgång till bostaden och det respekterar jag.


Nu är min lilla fru och jag hemma igen och jag saknar redan min trogna kamrat. Ensam hemma med en sjövild matrona, det är inte det lättaste.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 6 juni 2020 19:52

Herr X, du är välkommen hem till mig om du blir sugen på lite sällskap. Dryck får du stå för själv, jag erbjuder en nedsutten soffa och en skinande ren toalett. Vi har inte tagit en fylla ihop på flera år, det börjar bli dags för en nu. Köp dig ett sexpack på macken och kom förbi.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 6 juni 2020 19:43

UFO-Norrköping är tyvärr bankrutt. Vi har inga pengar på kontot och kan därmed inte företa några expeditioner till vildmarken. Smörgås och kaffe vill man ju ha när man ligger i fält, men inte ens det har vi råd med.


Nu söker vi finansiärer och den som skänker högst summa (ni har resten av året på er) kommer att få en gata uppkallad efter sig när vi tagit makten och etablerat kontakt med utomjordingarna.


I nuläget behöver vi 102 kronor. Då har vi råd med kaffe, bröd och pålägg. Varför inte hjälpa till?


MVH/Er Ordförande

Av Fester Bestertester - 6 juni 2020 19:13

Jag funderar på att börja dricka starkt igen. Inte som förr, då jag drack tio starköl om dagen och ett helrör i veckan, tänkte börja lite försiktigt. Jag grunnar på det eftersom min utgång på lokal var sådär idag. Tänk att vara lite lullig, det är ju en härlig känsla.


Jag tror jag köper mig en påse öl på måndag och väl hemma för jag burken mot läpparna med av förväntan darrande hand. Jag har varit nykter i i nästan två och ett halvt år, det börjar kanske bli dags att bli full.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards