Alla inlägg den 7 juni 2020

Av Fester Bestertester - 7 juni 2020 23:19

Jag köpte mig en modern skivspelare på 70-talet då det blev allt svårare att få tag i nyproducerade stenkakor. Nu har den lagt av helt och hållet. Det innebär att jag måste gräva djupt i plånboken, för en grammofon måste jag ha.


Jag har en stor samling musik, jag har säkert ett tjugotal alster med mina favoriter på formatet LP. Det blir att gå till elektronikbutiken här i staden och slanta upp, för de vill jag kunna spela när helst andan faller på.


Det är tur att jag är försiktig med pengarna när oväntade utgifter som denna dyker upp. Observera att jag kommer att fortsätta behandla lilla frugan förstklassigt, hon kommer inte att utsättas för någon försämring bara för att jag tagit på mig spenderbyxorna.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 7 juni 2020 22:11

Jag har återigen räddat landet från ytterligare infiltration. Jag fyllde en PET-flaska med vatten som Florian välsignade och tog den med mig till Broocmansplan strax söder om stadens centrum. Väl på plats skvätte jag ut vattnet på strategiskt väl valda platser. Det innebär att det är omöjligt för reptilianerna att landa utan att skada sina farkoster.


Jag tömde hela flaskan. En grisbil åkte förbi och grisarna i den tittade på mig, men jag hade inte tid med mennlösa snutar. Jag tog sikte på Odalgatan i Oxelbergen. Där stod jag i ett gathörn och koncentrerade mig till det yttersta. "Nu kan du gå hem" sa en röst till mig. Se där, ytterligare en attack avvärjd.


Jag kommer att lägga mig och sova två, tre timmar, sedan gör jag mig redo för nästa uppdrag. Jag räddar världen, men ingen förutom ett fåtal upplysta får någonsin veta det. Sådant är livet för en frontsoldat.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 7 juni 2020 20:13

Vår Kenta Kawasaki från Tokyo kämpar på. Han delar personligen ut lappar på stadens gator och det går utomordentligt. Eftersom han är japan finns han i teknikens framkant, han skriver ut A4:ark på sin fina färglaserskrivare.


Budskapet för dagen är att de (japanerna) ska vara fredligt inställda till de alien greys som dagligen besöker landet, då de är rasligt närbesläktade. Många är de japanska kvinnor som befruktats med utomjordisk sperma och fött halvaliens.


Tyvärr blev en polispatrull närgången häromdagen och körde honom till ett av stadens sjukhus, men eftersom Kenta är fullt frisk fick han gå hem utan påföljder.


Nu sitter han på kammaren och har mejlkontakt med mig, English Bob och vår amerikanske kämpe Max Byce. En samordnad offensiv mot den tröga massan är att vänta, detta på tre olika kontinenter.


Kör hårt, Kenta. Om alla japaner var som du hade ni tagit över ert land för länge sedan.


MVH/Ledningsgruppen

Av Fester Bestertester - 7 juni 2020 19:11

Nu ere illa. Jag har höga röster som skriker på mig och säger åt mig att göra en massa saker. Gå till Broocmansplan, gå till Refvens grund. Gör si, gör så. Tyst på er, jag vill inte ha ert så kallade sällskap.


Jag tog min ynkligt lilla dos benso för ett tag sedan och den kanske hjälpte, men inte var det med mycket. Jag vill ha dubblerad dos, kan inte gå runt utan lugnande långa stunder.


Jag vet inte om jag törs ringa akutenheten när jag mår risigt. De kan ju få för sig att jag är sjuk och låsa in mig en månad.


Fy fasen, jag får trava runt på stadens gator med magsmärtor och ångest. I stunder som denna tänker jag att det vore skönt att hamna på Avdelning 25B, men bara ett par dagar, inte längre än så.


Jag har stor vana med oro och ångest, men inte har jag blivit bättre på att hantera det. Jag ropar på mamma, men hon hör mig inte.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 7 juni 2020 19:00

Maten lilla frugan lagade till var helt acceptabel. Eftersom hon behagade mig fick hon vara uppe på markplan i nästan en hel timma. Hon fick min tillåtelse att med sked skrapa rent kastrullen potatismoset tillagats i. Det blev en brakmiddag åt henne också, med andra ord.


Nu vilar jag mig i favoritfåtöljen och spelar gammal hederlig musik. Bland annat en 78:varvare med Skånska Lasse. Har även lyssnat på Teddy Leif, han är styv.


I köket har jag ett paket biskvier, planen är att äta några stycken. Jag ska bara finna ork att resa på mig först.


Mig går det alltså ingen nöd på, tvärtom mår jag prima. Imorgon får frugan en heldag i källaren, då jag är bortbjuden till min vän Nils-Erik på en bit mat. Det mår hon bara bra av, hon måste få lite lugn och ro på sin mjuka och sköna madrass.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 7 juni 2020 16:48

Jag söker killar som är håriga. Tanken är att vi spolar av oss i duschen, sedan tar jag fram min rakhyvel och rakar era kroppar alldeles lena och fina. Jag vill raka er överallt förutom på huvudet och i ansiktet. Sedan hade jag tänkt att vi skulle brottas, bara du och jag. Låter det intressant? Skicka ett PM, vettja.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 7 juni 2020 16:35

Snart ska jag dinera, det blir potatismos (pulvermos) och frukostkorv. Lite orolig är jag, för frugan ska laga till maten. Jag kommer att övervaka henne i köket och vara redo att ta till fysisk tillrättavisning när hon klantar sig. För klanta sig kommer hon att göra.


Jag kommer att spara en klick mos, den ska frugan få att festa på. Har man en fru bör man ge henne mat så ofta som varannan dag och det håller jag, vill jag lova.


Jag tar mig ett glas punsch, sedan går jag ned i källaren och hämtar upp min lilla toka. Punsch efter maten blir det också, det måste jag få unna mig efter att ha varit godhjärtad och bjudit min äkta hälft lite mat.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 7 juni 2020 16:25

Trots att jag är friskförklarad kommer jag att fortsätta ringa akutenheten, AE. Man vill ju hålla kontakten med sina kompisar, det förstår ni väl själva? Jag ringde bara en snabbis inatt och fick rådet att gå ut och gå. Jag hade nämligen ljugit och sagt att jag hade ångest.


Ikväll ska jag prata om Olof Palme och kanske tar jag på mig ansvaret för hans död. Ska bli intressant att se vad personalen säger. Det är en mäktig man de har på tråden.


AE ringer man när man inget bättre har för sig. Nja, jag värdesätter samtalen och reserverar gärna en kvart av min dyrbara tid för skönt snack. Nåja, om åtta, nio timmar ringer jag. Som de ska sakna mig.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards