Alla inlägg den 8 juni 2020

Av Fester Bestertester - 8 juni 2020 22:28

Ge mig ett B! Ge mig ett E! Ge mig ett N! Ge mig ett S! Ge mig ett O! Vad blir det? Benso! Jag hör inte. Benso! Va'? B E N S O ! ! !


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 8 juni 2020 22:06

Jag börjar morgondagen med en stadig frukost och går sedan ned i källaren och tittar till frugan. Jag tömmer hennes bajshink vid behov och sticker till henne ett styck knäckebröd. Sedan går jag till sillstryparen för dagens skaffning: Ballerinakex, punschrullar och biskvier. Efter det kommer dagens stora händelse: jag köper mig en så kallad CD-spelare.


Jag hoppas att Nils-Erik kan hjälpa till att installera CD-spelaren. Eftersom jag inga skivor har så brådskar det inte, men jag vill ha den fullt funktionsduglig från dag ett i alla fall. Skulle även Nils-Erik gå bet har han en son (boendes i Gränna) som säkert är duktig på det tekniska.


Gissa om det ska bli skönt att framåt kvällen sjunka ned i fåtöljen och bara slappa. Det är jag väl värd efter en förmodat krävande dag.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 8 juni 2020 21:19

Jag är villig att köpa era strumpor och kalsonger och de måste vara otvättade och ha burits i minst 24 timmar. Jag ger 20 kronor för ett par strumpor eller kalsonger. Vad gäller kalsonger spelar det ingen roll om de är av boxermodell eller vad det nu kan vara. Jag köper allt. Jag lägger plaggen en minut i mikron för att dra ut dofterna, sedan sätter jag dem mot min näsa och drar djupa andetag. Lukten av kille är en lukt jag åtrår.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 8 juni 2020 21:04

Samlingen för oberoende seloter (SOS) kommer att genomföra en massiv propagandaoffensiv i Norrköping de närmaste dagarna. Jag har nämligen fått kontakt med en likasinnad regimkritiker och vi ska hjälpas åt att ta fram vårt nästa flygblad. Som om det inte vore nog: han har skrivare, så vi behöver inte sitta i timmar med värkande hand för att få ihop hundra blad. Vittja din brevlåda, för chansen är god att du hittar ett flygblad från SOS där i.


MVH/Er Partiledare

Av Fester Bestertester - 8 juni 2020 20:03

Jag har bestämt mig, jag köper en så kallad CD-spelare imorgon. Då får jag börja om från början med min favoritmusik. Finns det ens skivor på formatet CD att köpa med Skånska Lasse eller Ludgo-Pelle? Trehundra kronor har jag råd med. Jag öser hundralappar över frugan, då måste jag få lägga några på mig själv och mitt välbefinnande. Ett hem utan musik är som ett kök utan spis.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 8 juni 2020 19:37

Både jag och Bosse Rulltårta har lite dåligt med kosing, så idag blir det ingen pub för oss. Jag har köpt ett sexpack folköl, den billigaste sorten och har börjat dricka av dem. De smakar bra, men något rus får man inte. Blir nog inte förrän på fredag vi går på puben. Håller man upp några dagar har man mer pengar att lägga på fyllan än om man köper öl varje dag. För övrigt anser jag att God vän bör förstöras.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 8 juni 2020 16:39

Jag var i en teknikbutik här i stan för att köpa en grammofon. De hade ingen. Inte en enda! Det som fanns var apparater som spelar upp digitala skivor, så kallade CD. En jag tittade på kostade 299 kronor, men det är mycket pengar. Jag måste sova på saken. Dessutom har jag inga CD-skivor (tautologi), jag har stenkakor och LP-skivor. Jag tvingas ta språnget från stenkaka till CD. Vilka sjuka tider vi lever i. Fy!


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 8 juni 2020 16:26

Jag har världens slöaste kontaktperson. Jag har mejlat, jag har ringt. Inget svar. Då återstår bara att ringa akutenheten och be dem om tabletter. Vad gör kontaktpersonen om dagarna? Han sitter väl och surfar på betald arbetstid, för svara i telefon gör han inte. Jag måste ha lite piller och det illa kvickt.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards