Alla inlägg den 9 juni 2020

Av Fester Bestertester - 9 juni 2020 22:41

Jag har varit sjukskriven en längre tid, men nu vill Försäkringskassan ha ut mig i arbete. Jag har dålig rygg och klena nerver, jag fixar inte ett jobb. Se på herr X, han fick minsann bli pensionär, men inte jag. Man kan tro att det är nazister som styr FK, de är sadister i alla fall. Jag ska på möte med min handläggare imorgon och jag är nervös. Jag vill inte jobba åtta timmar om dagen i en smutsig fabrik. Jag vill inte jobba överhuvudtaget. Dumma, dumma Försäkringskassan.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 9 juni 2020 21:51

Jag bar hem min portabla CD-mackapär under armen, den var inte så fasligt stor. I och med att jag inte har några skivor att spela har jag bara lyssnat på radio via den. Radion är en förträfflig uppfinning, jag kan höra vad Donald Trump säger och lyssna på Sydneys symfoniorkester. Detta i realtid. När orden uttalas eller strängen slås an hör jag det i min lilla radio. Magi!


Jag får ta hjälp av nån yngling i UFO-Östergötland med att hitta hökare som saluför CD:ar. Det ska gå att få fram på elektronhjärnan, men jag är vän av ordning, inte vän av det tekniska. Det var bättre på stenkakornas tid.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 9 juni 2020 21:42

Jag har tagit mina ynka två tabletter Oxascand. Vete tusan om de gav någon effekt. Jag hämtade tolv tabletter idag, plus att jag hade två sparade. Vill jag så kan jag överdosera, men jag försöker att sköta mig och inte göra det.


Jag vill ha Stesolid eller Xanor, men det är bara att glömma att jag skulle få det utskrivet. De ska ligga där på apoteken och bli gamla och kasseras. Gud förbjude att folk med behov av dem skulle få dem. Läkarklantar!


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 9 juni 2020 16:32

Jag tog mig en öl på Stortorget och efter ett tag kom en man vinglandes. Det var ingen mindre än Finske mannen. Vi hejade och han slog sig ned hos mig. Vad trevligt med sällskap, tänkte jag. Dock var han så svårt berusad att jag inget utbyte hade med honom. Och han envisades med att prata finska och jag svarade med ett perkele eller två. Han reste på sig, kissade i buskarna och gick vidare. Vi får umgås en annan dag, Finske mannen. Hoppas inte snuten tog dig.


MVH/Hasse Promille

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards