Alla inlägg den 11 juni 2020

Av Fester Bestertester - 11 juni 2020 19:56

Ajm tejking maj bladdproov tomorroe. Jag "råkade" glömma att ta mitt blodprov i maj månad, det blev inte av, trots att vårdcentralen ligger så nära. Jag måste ta regelbundna blodprover då en medicin jag har kan slå ut de röda och/eller vita blodkropparna. Då kan en vanlig förkylning bli dödlig. Snacka om att jag är i riskzonen för det där corona-viruset.


Jag har ett ärende morgonen som kommer och jag lovar och svär att jag inte kommer att lägga mig på sängen efter det. Jag går bums till vårdcentralen och blir stucken. Psykiatrin drar in min medicin om jag fortsätter att missköta mig och det får inte ske. Jag har provat så många antipsykotiska medusiner och Clozapine är den enda som biter på mig. Ursäkta mitt slarv, farbror doktorn.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 11 juni 2020 19:15

Min kropp måste få återhämta sig och det rejält. Jag har gått brottningsmatcher nästan dagligen den senaste tiden och jag är alldeles öm i biceps och där nere. Kommer att kolla in QX, den bästa sidan för oss killar som gillar, men kommer på sin höjd att varsamt vidröra mig själv. Jag har fått mitt, jag har fått så jag tiger. Det betyder att jag inte kommer att beställa hem en kille på minst en vecka. Brottning är den bästa sporten, men man får inte glömma att återhämta sig.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 11 juni 2020 17:47

Det vara karaoke på Mötesplats Helknas och jag var med för en gångs skull. Jag sjöng "Strutter" med Kiss, en klassiker. Jag sjunger inget vidare, men det gjorde inte övriga deltagare heller. Nästa vecka tror jag att jag kör en black metal-låt. "Red light fever" med Venom, kanske.

Av Fester Bestertester - 11 juni 2020 00:02

Idag vaknade jag tidigt. Men det är bra, då hinner jag pyssla om mig själv, ta ett par glas punsch och lyssna på stenkakor innan dagens måsten är här. Jag ska till speceristen och handla lite. Jag köper en burk ärtsoppa, biskvier, kattmat och lite annat smått och gott.


Ärtsoppan får frugan värma åt mig, fruntimmerssysslor bör skötas av fruntimmer. Det blir kul för frugan med lite luftombyte, även fast hon har det förträffligt nere i källaren. När jag har ätit klart ska hon få koka linser åt sig själv. Jag kommer att övervaka henne på plats i köket så hon inte tuttar eld på stället. Varm och näringsrik mat blir det för lilla frugan, jag är så godhjärtad att det kommer en tår.


På kvällen hade jag tänkt lyssna på skivor med Glenn Miller och Stan Getz, två fantastiska musikskapare. Ja jag är svag för n*g*rjazz, men dessa herrar visste att uppföra sig oklanderligt på scenen. Inget krumbuktande som den vedervärdiga Elvis Presley med sina samlagsrörelser.


Nu ska jag hälla upp ett glas punsch och tända en Bellman-cigarill. Ha en fortsatt bra dag.


MVH/Arg motalabo

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards