Alla inlägg den 14 juni 2020

Av Fester Bestertester - 14 juni 2020 23:41

Jag blir alltid försämrad om kvällen och vet inte varför. Det är då rösterna är mer framträdande och min paranoia ökar. Kanske är det för att hjärnan bearbetar alla intryck från dagen. Men jag har ju bara suttit hemma idag.


Jag kan inte sålla bort ovidkommande information. Jag tar åt mig allt och då reagerar hjärnan med att slå bakut. Kanske är det så.


Som tur är kan man ringa 112 eller psykakuten och snacka en liten stund. Det ska jag göra inatt.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 juni 2020 20:59

Jag fick en manlig skötare på tråden och han var inget rolig att prata med. Jag berättade hur mycket Theralen jag druckit och han sa att jag inte skulle ta mer. Det var en rätt snorkig typ som ville veta mitt namn. Har jag ställt till det för mig, kommer snuten och knackar på?


Att snacka sport med honom lät sig icke göras, han lyssnade inte på det örat. Sport är det bästa jag vet, sånt vill jag snacka varje dag.


Nu ska jag dricka några folköl och vänta på att klockan ska gå innan jag ringer nästa gång. Förhoppningsvis svarar någon annan, helst en kvinna. Inte för att jag tror att jag kommer att hitta en partner som jobbar på AE, men jag föredrar kvinnor framför män i vården.


Varje samtal till akutenheten kan inte vara en tiopoängare. Jag ger kvällens samtal en fyra på en tiogradig skala. Bättre lycka nästa gång.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 juni 2020 17:48

Jag bar på en kasse med folköl i och var på jakt efter mina vänner. Jag kollade i parker, jag kollade på torg, men fann ingen. På vägen hem gick jag Södra Promenaden upp och där på en bänk satt Mannen med det illröda ansiktet. Vilken tur, vad kul.


Jag slog mig ned hos honom och gav honom en öl och han blev jätteglad. Vi satt och snackade och tittade på folk i över en timma. Jag dröjde kvar ett tag efter att mina öl var uppdruckna, det var så skönt väder ute.


Nu är jag hemma och kvar är Mannen med det illröda ansiktet. Han skulle visst sova i ett buskage i närheten av där jag fann honom. Kom på i efterhand att han kunde slagga hos mig. Nåja, lite frisk luft gör honom bara gott.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 14 juni 2020 16:29

IFK Norrköping gjorde två mål och släppte in ett. Seger, med andra ord. Nu ligger man tvåa i tabellen och det är ju förstklassigt. Jag hade innan matchen trott på seger och så blev det. Härliga IFK!


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 14 juni 2020 16:13

Alla mina pengar gick åt på puben igår. Bosse och jag festade loss rejält och jag råkade dricka upp veckans matpengar. Det är livsfarligt att ha kortet med sig när man går ut. Nu undrar jag om du kan skänka mig en modest summa. Varje krona räknas, skänker du en tia blir jag jätteglad. Ni vill väl inte att jag ska gå hungrig? Ni har väl hjärtat på rätt ställe? Fram med plånboken meddetsamma!


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 14 juni 2020 15:44

Mitt IFK Norrköping tog ledningen mot Kalmar FF, laget med en damtrosa som klubbmärke. Kollade in matchen lite senare och då hade Kalmar kvitterat. Satans skräp! Det blir inget guld i år, det kan jag lova er. Hemma måste det bli trepoängare, inte oavgjort eller förlust. Hoppas tränaren piskar spelarnas fotsulor efter matchen, det är de värda.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 14 juni 2020 15:38

Akutenheten, AE, svarade till slut, men det tog tid. Klockan var strax innan tre på natten när jag fick tag på dem. Jag började med att klaga på mitt mående och be om mer lugnande. Jag blev tillsagd att gå och lägga mig, men det var uteslutet. Bytte ämne, började prata fotboll, men fick just ingen respons. Den här gången var det jag som tröttnade på AE, inte tvärtom; Jag tackade för samtalet och la på luren. Det blir att ringa en gång idag också, eller kanske hela två samtal. Tack för att ni finns, AE.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards