Alla inlägg den 16 juni 2020

Av Fester Bestertester - 16 juni 2020 22:39

Ångesten är på mig igen. Jag lever i en enda lång mardröm och ser ingen väg ut. Ska det vara så här varje jäkla dag? Aldrig få en endaste dag utan plågor? Jag fortsätter att kämpa, för jag vill inte dö, jag vill leva. Men jag behöver hjälp.


Jag testar att ringa akutenheten som så många gånger förr. Jag vill bli lyssnad på, jag vill bli sedd och hörd. Det är ju fasen att man ska gå runt och försmäkta när det finns mediciner som hjälper.


Man kanske skulle testa att hota med att begå självmord. Nej, det är en dum idé, man ska inte ropa varg i onödan. Men hur ska jag få vården att lyssna på mig? Jag ska få min spruta Zypadhera på torsdag och då kommer jag att träffa min kontaktperson. Jag kommer att framföra min önskan om höjd dos benso. "Gimme, gimme, gimme a pill after midnight" som ABBA sjöng.


AE, gör er redo för ett samtal med en desperat man.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 16 juni 2020 22:23

Jag har haft en förstklassig dag. Det började med att frugan masserade mig när jag låg på sängen. Massage från topp till tå och tror ni inte att min lust väcktes? Vad som sedan hände mellan oss två talar vi tyst om.


Sedan duschade jag av mig och rastade frugan ute på gården. Efter det blev det dags för henne att bekänna färg i köket. Det gick som en dans och inte en enda tillrättavisning behövdes. Jag delade med mig av maten, frugan fick en hel fiskpinne och fler än ett riskorn. Jag är synnerligen omtänksam.


Nu vilar hon på sin jättesköna madrass och jag pustar ut i finrummet med ett glas punsch. Fortsätter jag att skämma bort frugan med mat kommer det att krävas dagliga tömningar av hennes bajshink, men det gör jag så gärna.


Jag lever för njutningen och ibland skänker min stolliga lilla fru just det. Puss och kram på dig, Phain.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 16 juni 2020 22:02

Nu blir jag arg på dig, Lennart. Ska du föra upp flaskor i rumpan kan du stanna hemma och göra det. Vi vill inte se dig naken eller ens halvnaken. Och försök inte med att tafsa, då blir du utslängd. Vi andra gillar kvinnor, inte karlar. Försök att fatta det!


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 16 juni 2020 21:21

Jag är inbjuden på fest hos Bosse Rulltårta och det är klart att jag kommer. Jag tar med mig några flasköl (flaskor går att stoppa upp i stjärten) och plingar på dörren exakt klockan sex. Jag antar att ingen vill brottas med mig, men man kan ha kul ändå. Ska bli roligt att träffa alla.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 16 juni 2020 20:02

Jag läser om en fotbollsdomare som uttalat sig olämpligt till en spelare med afrikansk bakgrund. En markering kanske är nödvändig, men trenden är att folk jagas med blåslampa för att de sagt mindre väl valda ord.


Ta bara Alexander Bard som exempel. Han hamnade i onåd och blev av med sitt jobb på TV4. Det bedrivs klappjakt på folk med avvikande åsikter. Man ska bli av med sin anställning och man ska tvingas pudla. I Sverige är man duktiga på att brännmärka folk.


Yttrandefriheten är hotad, vill jag påstå. Själv var jag kritisk till kommunismen när jag var officiell företrädare för ett politiskt part och det ledde till att min morbror (eländig vänsterpartist) tog avstånd från mig.


Mobba, frys ut och förtala. Det gäller alla som hamnar i onåd hos etablissemanget. Rena rama DDR-fasoner.


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 16 juni 2020 19:51

På fredag träffas glada gänget hemma hos Bosse Rulltårta. Hela Norrköpings-kontingenten kommer och alla har med sig egen dryck. Bosse bjuder på chips och ostbågar. Vi kommer att ha det jättetrevligt. Vill bara säga att jag hoppas att Lennart inte håller på och äcklar sig med oss. Kände att det behövde sägas, då Lennart är ytterst viril. Tanken är att vi träffas klockan sex och så får vi se hur länge festen håller på. Vissa vill kanske gå på puben, vi får se. Tyvärr är inga läsare bjudna, men lita på att ni ska få lägesrapporter.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 16 juni 2020 19:40

Jag tar då rakt inte medicin i onödan. Jag medicinerar dagligen med Theralen, Sertralin, Clozapine, Olanzapin, Nozinan och Lergigan, de måste jag ha. Jag är förnuftigt försiktig med min Oxascand och tar den bara när jag känner att måendet börjar försämras, jag tar den inte i förebyggande syfte.


Nu är det lite drygt 24 timmar sedan jag tog den och än känner jag mig stabil. Ett, tu, tre är natten här och jag kan gå och lägga mig. Sådana dagar har jag. Men jag har även dagar då jag håller på att gå upp i atomer.


Ångesten brukar slå till på kvällarna. Mår jag dåligt dagtid och tvingas ta två tabletter har jag inget till kvällen. Därför vill jag ha dubblerad dos och ska argumentera för saken på torsdag när jag träffar vården.


Jag får väl hota med självmord, det kanske funkar. :)


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 16 juni 2020 17:04

Det blev att gå en sväng till Mötesplats Helknas. Idag var det film på schemat, en actionrulle kallad "Kingsman", den var riktigt bra. Det var bara jag som såg den och en i personalen hade lånat den på biblioteket för min skull. Schysst! Annars ses det på film varje fredag, men då är det ofta tråkiga dramor eller kärleksfilmer. Jag vill ha pang, pang.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards