Direktlänk till inlägg 16 juni 2020

Uppe med tuppen

Av Fester Bestertester - 16 juni 2020 01:02

Nu är jag uppe på benen efter en god natts sömn. Jag gick direkt till barskåpet och hällde upp ett glas punsch, vilken jag nu avnjuter. En stor dag väntar, då frugan ska få steka fiskpinnar och koka ris vilket jag ska äta till lunch. Lita på att hon kommer att få smaka ett och annat riskorn, hon är värd lite mat eftersom hon ingen fick igår.


Vidare hade jag tänkt att telefonera Nils-Erik, min goda vän och den enda vän jag har kvar efter att jag rensade rejält i min bekantskapskrets på 70-talet. De som åkte väck var inga riktiga vänner och jag vet att fler än en av dem röstade på socialdemokraterna.


Nu är det dags att byta stenkaka och när jag ändå är uppe och ränner går jag till skafferiet och plockar fram en biskvi. Punsch, tilltugg och bra musik; Så gör man morgonen förträfflig.


MVH/Arg motalabo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fester Bestertester - Måndag 24 juni 23:34

Här sitter jag och dricker folköloch är så sötsugen. Choklad i de flesta former ligger alltid högt upp på listan över vad jag tarvar. Men är fasligt sugen på Fazers likörkonfekt, marmeladkulor och Toblerone. Sådant gött man köper i tax-free-butiken p...

Av Fester Bestertester - Söndag 23 juni 22:01

Som jag saknar tiden när jag förvärvsarbetade. 40 timmar i veckan plus en hel del övertid. Jag brukade gå och lägga mig vid elva och gick upp senast klockan sex på morgonen. Sedan en arbetsdag där jag jobbade mig svettig. Mitt liv hade en mening, jag...

Av Fester Bestertester - Lördag 22 juni 21:08

Nu ska Romänien och Belgien mötas i en täfling. Sporten är fotboll och mästerskapet är Europamästerskapet. Alla tror på Belgien, men jag ser gärna att de åker ur EM redan i gruppspelet. Det är alltid kul med överraskningar, inte sant? Belgien har Luk...

Av Fester Bestertester - Lördag 22 juni 19:22

Tja på er alla sköningar. Jag har firat midsommar och gjorde så genom att dricka sider och vitt vin i mängder. Min kompis Carro och jag var på Statt efter att ha träffat varsin skön kille på en festplats här i E-tuna. Dom följde med oss o vi dansade ...

Av Fester Bestertester - Fredag 21 juni 21:28

Idag har det varit fint väder hela dagen och jag som trodde det var tvunget att regna på denna helg. Det är nämligen midsommarafton och en dag då vanligt folk brukar fira och fjanta sig runt en löjlig middsommarstång. Själv hade jag ingen att fira me...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards