Alla inlägg den 17 juni 2020

Av Fester Bestertester - 17 juni 2020 23:22

Jag tror jag tar mig en promenad. Jag mår lite bättre nu, men känner fortfarande att jag måste ut. Jag har inga uppdrag fått, men de kanske kommer varefter natten fortgår. Hoppas det blir på centralt belägen plats, har ingen lust att gå ändå till Östra Eneby. Vadå, en civilisationsräddare kan väl få lite lätta uppgifter ibland?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 juni 2020 22:27

Jag fick prata med en ytterst sympatisk kvinna på AE, akutenheten. Jag frågade vad som kunde hända om jag överdoserade en medicin. Vågade inte fråga om överdos på benso, för då lär receptet ryka.


Jag fick även lugnande besked om min föreställning att farkoster tar sig in i min häl och proppar igen mina blodådror. Det var visst inte troligt. Hur hon kan veta det. Ja, ja, vården kanske är att lita på ibland.


Jag sa att jag skulle ut och gå, men det avrådde hon mig från. Jag skulle bli pigg och hon tyckte jag skulle gå och lägga mig. Hur ska det gå till med skenande hjärta och djävulsk ångest?


Det som stör mig nu är att jag helt glömde att prata sport, men det kan jag ta imorgon.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 juni 2020 21:02

Mitt IFK Norrköping manglade pestråttorna i AIK och vann med fyra ett på bortaplan. Synd bara att de inte höll nollan. Fast den stora besvikelsen var publiksiffran, man tycker ju att en toppmatch borde dragit många åskådare. Nåja. Jag sa innan säsongen att det skulle bli topp tre för IFK och det står jag fast vid.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 17 juni 2020 20:21

Det var väl själva den om man inte skulle klara en dag utan att ta bensodiazepiner. Jag kanske är beroende även fast jag tar så lite. Men än får jag god effekt av Oxascand, som medicinen heter. Skulle vilja ha två att ta under dagen och inte bara ha två på hela dygnet, då jag ofta behöver dem på kvällen. Snart är klockan halv nio och än håller jag mig ifrån min benso. Ska jag klara mig resten av dagen?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 juni 2020 20:01

En kille, vi kan kalla honom Abdullah, bad mig förvara ett paket åt honom. Jag ska ha det i min lägenhet i två dagar, sedan kommer en annan kille och hämtar det. För besväret ska jag få en tvåhundring. Snacka om lättförtjänta pengar! Det blir hundra spänn om dagen. Jag frågade vad som var i paketet, men då brusade Abdullah upp och sa åt mig att inte lägga näsan i blöt. Jag var bara nyfiken. Nåja, jag ska inte öppna paketet. Abdullah har kontakter i den undre världen, honom jiddrar man inte med. Men lite nyfiken är jag allt. Det är trevligt att kunna hjälpa till, jag förvarar gärna fler av dina saker, Abdullah. Ge mig bara en hundralapp om dagen.


MVH/Ronny

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards