Alla inlägg den 20 juni 2020

Av Fester Bestertester - 20 juni 2020 19:11

Jag funderar på att starta ett gäng. Kriminalitet kanske vi ägnar oss åt, typ planka på bussen och annat farligt. Dricka alkohol utomhus och centralt är även det något vi kommer att ägna oss åt. Jag har namnet klart för mig: "Bay city rowdies" ska vi heta. Namnet påminner om ett bandnamn, Bay city rollers och Bay city är ju min hemstad, gängets hemstad; Norrköping.


Jag kommer att kalla mig president, det ordet har en fin och respektingivande klang. Västar kommer att köpas in, sedan lämnar jag in dem hos Abdullah, han som har skrädderiet, eller vad det heter på svenska.


Ledare för ett gäng, sånt går väl hem hos brudarna? De gillar ju farliga killar och jag är jättefarlig. Jag fick ju för fasen tvångsvård två ggr förra året då jag utgjorde en fara för mig själv och/eller andra. Grrr!


MVH/Herr President

Av Fester Bestertester - 20 juni 2020 18:55

Jag tog mig tiden att se en film, den på DVD nyligen släppta "1917". Ett habilt verk, men jag kommer nog inte att se om den. Stämmer det att hela filmen gjordes i en tagning? Det går väl inte? Bra, men inte jättebra. Och det var tur jag såg den ensam, då jag stod upp och tittade, sådant beteende kan störa övriga i publiken. Jag kan rekommendera filmen.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 20 juni 2020 14:55

Jag funderar på att ta en paus från allt. Bara ligga i sängen och dra timmerstockar och ligga och glo. Känner mig less på allt. Tyvärr blir bloggandet lidande, men det kan inte hjälpas. Ni får söka underhållning annorstädes. Nu trött, nu vila.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards