Alla inlägg den 21 juni 2020

Av Fester Bestertester - 21 juni 2020 21:16

Jag hade förhoppningen om att mitt dåliga mående skulle klinga av efter medicinering, men så blev inte fallet. Pulsen vete sjutton hur man mäter, men jag känner i alla fall hur hjärtat bultar och det hårdare än normalt. Förutom mina stående mediciner har jag fått i mig det som var kvar i Theralenflaskan plus en Oxascand. Det räckte inte!


Oftast ringer jag AE (akutenheten) för att jag känner mig ensam, men ikväll kommer jag att prata allvar med dem. Ångestlindring måste jag få. Får jag inte mer benso måste jag börja dricka igen och det går ju inte. Då blir det bara en massa blaj skrivet på bloggen och det ska du inte behöva utsättas för.


Slopa receptkravet på bensodiazepiner. Det ska jag genom mitt parti SOS kämpa för. Man mår ju bra på benso.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 21 juni 2020 20:37

Idag blev det puben, det var jag och Bosse Rulltårta som gick dit. Vi har båda lite ont om pängar, så jag köpte bara tre öl, oklart hur många Bosse fick i sig. Det fanns en och annan goding, men jag vågade inte gå fram till någon, jag var ju nästan nykter. Stället vi var på, T, är fräschare än en viss annan pub Bosse och jag brukade gå till, även fast klientelet på T inte är det bästa. Mycket moderater och annat borgarpack i finkläder. Sen kan man inte påstå att hela världen möts där, det var mest blekfisar på plats. Nåja, T duger åt mig och jag kommer att återbesöka stället snart igen. För övrigt anser jag att God vän bör förstöras.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 21 juni 2020 19:43

Min gode vän Nils-Erik var förbi, vi skulle kika på en fotbollstäfling. Det var inte mitt favoritlag BK Zeros, det var IFK Norrköping mot något stockholmslag jag aldrig hört namnet på. Det slog mig direkt efter avspark att det var elva långhåriga sluskar mot elva andra långhåriga sluskar. Domaren kan dela ut gula och röda kort, han borde kunna dela ut en sax också. Eller 22 saxar då.


IFK Norrköping vann komfortabelt och det tog vi oss några glas punsch på. Fast ärligt talat så är den enda idrott jag verkligen gillar gymnastik. Härliga, unga små tjejer i åtsittande och avslöjande kläder.


Härnäst ska visst IFK åka till Norrland för att tävla mot det bästa den gudsförgätna landsändan kan ställa på banan. Vinst igen? Vem bryr sig?


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 21 juni 2020 18:47

Växeln hallå, koppla mig till AE. Jag har viktiga saker att diskutera. Jag söker potenta doningar och vill ha dem hemlevererade, men om det kniper kan jag traska upp till er. Jag vill ha morfin och bensodiazepiner och snåla inte med mängderna, ge mig vad jag tål.


Kanske är det Kicki som svarar, kanske är det hon Louise. Hoppas inte det är en karl som svarar, för de brukar vara knussliga med att gå en till mötes. Fast den jag helst vill prata med heter Maria och hon svarar inte på simpla telefonsamtal, hon är överläkare, eller om det till och med är chefsöverläkare.


Maria gick med på att höja min bensodos när jag var inlagd och det ska hon ha ett stort tack för. Jag blev av med höjningen när jag blev utskriven, men jag fick i alla fall uppleva några dar utan förlamande ångest.


Om några timmar ringer jag, jag ska bara dra i mig lite folköl. Tack på förhand, det ska bli skönt att få vara lullig och det utan alkohol.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 21 juni 2020 18:13

Internet är en fantastisk uppfinning. Jag var inne på en gaysite och fick kontakt med en kille i 30-årsåldern som jag visserligen varit på tidigare, men det var några år sedan. Jag har dukat fram sprit och groggvirke och sitter redo. När ska jag ta första greppet på honom? Direkt eller när alkoholen fått oss lulliga? Och ska jag slå till med en gång med en flygande mara, eller är ett försiktigt benlås att föredra? Jag räknar med en tuff match och hoppas och tror att den slutar i min säng. När killar gillar slår det gnistor!


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 21 juni 2020 17:08

IFK Norrköping ångar på, idag slog man Djurgårdens IF hemma på Idrottsparken med tre mål mot noll. Tre sköna poäng och tre mål, synd bara att publiksiffran var dålig. Förra året tror jag laget bara tog åtta poäng på de åtta första matcherna. Säsongen har bara börjat, men vilken start Snoka har fått.


MVH/Tjotta Olssons överman

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards