Alla inlägg den 24 juni 2020

Av Fester Bestertester - 24 juni 2020 22:51

1900-talet är överlägset 2000-talet och det på alla punkter förutom en sak: Internet. Jag växte upp i ett etniskt homogent och tryggt samhälle i principt fritt från skottlossningar, brinnande bilar, gängvåldtäkter och annat fasansfullt som plågar landet.


Det fanns två TV-kanaler, men det räckte, för ingen mår bra av att sitta och glo på TV flera timmar om dagen. Radion spelade fina bitar med Harry Brandelius, Sven-Bertil Taube och Ulf Peder Olrog. Idag är det rapmusik och dunka-dunka för hela slanten.


Som barn spelade jag fotboll, både organiserat (Hageby IF) och med kompisar på fritiden. Gårdsmatcherna ville man vinna till varje pris. Och landhockey spelade vi också. Man rörde på sig, man satt inte och stirrade på nån mobiltelefon som idag.


Ge mig 1900-talet åter, ge mig gamla hederliga och trygga Sverige åter.


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 24 juni 2020 21:07

Jag hittade numret till min vän K-O. Jag sökte rätt på honom på Google, men telefonnumret var felaktigt. Då började jag riva bland alla papper och annat jox jag har på datorbordet och där var det, telefonnumret.


Han svarade tvekande, då jag inte ringt honom på länge och ringde från skyddat nummer. Jag fick presentera mig, då fattade han vem det var. Naturligtvis bestämde vi oss för att träffas. Vi går till Systembolaget tillsammans, sedan går vi hem till honom och korkar ur.


Vi har inte partajat sedan sjätte augusti 2018, så vi kommer att ha en hel del att snacka om. Hoppas hans försupne granne dyker upp, han kan få slattarna från mina burkar. K-O är en riktig festprisse, men hans granne är ännu värre. Han har supit sig helt trasig.


Oj, hur ska det gå? Jag som inte druckit starkt sedan åttonde januari 2018 (sist jag var hos K-O blev det bara 2,8:or) ska alltså sätta i mig en hel påse godsaker. Det är kanske 500 meter mellan våra bostäder, tänk om snuten tar mig.


Nåja, det ska bli roligt att träffa K-O igen. Vi har lovat varandra att ringa den andre, men det blev aldrig av. Inte förrän ikväll.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 24 juni 2020 19:45


Eftersom lilla frugan fick människomat igår blir det kattmat idag. Jag kostar på henne och köper bara det allra bästa, Friskies, närmare bestämt. Hon har tappat några tänder den senaste tiden, så för att underlätta för henne serverar jag maten blötlagd, i en djup tallrik med vatten. Det blir jättegott, varje liten bit sväller upp och kan förtäras utan att tugga om man så vill.


Ett paket Friskies räcker ett par veckor, jag har äntligen fått ned matkontot på låg nivå. Jag måste ha pengar till konjak, punsch och bakverk och det varje dag. Sedan röker jag cigariller och de är inte billiga. Vem har råd att låta frugan proppa i sig godsaker? Ni kanske tycker att jag ska ge henne ofilé sju dagar i veckan. Ni måste vara helt rubbade.


Nu ska jag ned i källaren med en skål blött torrfoder. En annan tar verkligen hand om sin fru. Sin tossiga, lilla fru.


MVH/Vän av ordning

 

Av Fester Bestertester - 24 juni 2020 16:48

Jag ska iväg till affären och panta, jag har samlat på mig en hel del. Imorse tog jag en vända på stan och fick ihop till en halv plastpåse. Sedan hade jag fullt av burkar hemma och allt ska jag nu gå och panta. Jag räknar med runt 100 kronor, det räcker till en öl på puben. Fast jag tror att jag lugnar mig tills imorgon, jag är ju inte miljonär och kan inte springa på krogen varje dag. Imorgon blir det bästa puben T. För övrigt anser jag att God vän bör förstöras.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 24 juni 2020 16:40

Jag har inte bestämt mig än om det blir ett samtal till AE, akutenheten. "Jaså, är det du igen?" sa damen i telefonen när jag ringde inatt. Hon visade sig vara rätt vrång, så samtalet varade inte så länge. Inte ville hon snacka sport med mig heller.


Om jag bara fick mer lugnande som jag tjatat om i flera år, så behövde jag inte ringa. Jag kommer att fortsätta tjata tills deras öron trillar av. Men visst är det kul att prata bort en kvart, tjugo minuter.


Äh, jag tror att jag ringer. Personalen har blivit nästan som kompisar med mig, klart man vill ha daglig kontakt då.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 24 juni 2020 14:06

Det blev att gå till Mötesplats Helknas ett par timmar. Fyra koppar kaffe, två glas saft och en macka med falukorv. Dessutom skönt snack med några andra deltagare. Jag skojade med kvinnan S, hon är helblåst. Jag frågade om hon ville köpa en gaffel av mig för 100 kronor, det brukar jag fråga henne.


Tyvärr stängde cafét klockan ett och övriga deltagare var sedan med på ett så kallat husmöte. Sitta och lyssna på nån chef från kommunen som bara gaggar är inget för mig. Jag gick hem.


Klart det blir en visit imorgon också. Driva gäck med avskrap, det gillar jag.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards