Alla inlägg den 25 juni 2020

Av Fester Bestertester - 25 juni 2020 22:12

Jag fick prata med en elak tant på AE. Hon sa att de inte gav ut någon medicin överhuvudtaget. Hon är en första klassens lögnare, annan personal har sagt att de kunde erbjuda medicin.


Jag kommer att ringa en tredje gång, jag mer eller mindre måste ha mer lugnande. Jag har smällt i mig dagens mediciner redan, nu står jag här försvarslös. Hjälp finns på sjukhuset, ge mig det då.


Fy fasen för vresig personal. De vill bara sitta och snattra sinsemellan, inte befatta sig med patienter/brukare. Komma här och störa mitt under dagens tionde kafferast.


Något som faktiskt fungerar är att hota med att ta livet av sig. Så lågt vill jag inte sjunka dock. Då slutar det med tvångsvård och det vill jag inte ha. Jag vill ha benso och det i rikliga mängder.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 juni 2020 20:47

Jodå, nu har jag ringt akutenheten, AE. Jag fick prata med en jättetrevlig kvinna, uppfattade inte hennes namn. Men hon sa att hon kände igen mig, det var rätt väntat. Jag klagade på ångest och smärta, men hon hade bara Atarax och Lergigan att erbjuda. Jag behöver lite motion, jag kanske skulle gå iväg till sjukhuset och pröjsa 100 spänn för sockerpiller.


Jag fick in samtalet på musik, men hon avbröt mig och sa åt mig att lägga på, då andra människor i nöd skulle kunna ringa dem. Jag gjorde som hon sa. Men hon sa inte att jag inte fick ringa igen och det kommer jag att göra.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 juni 2020 20:23

Jag hade en förträfflig vistelse i Stockholm, vi var ett gäng som åkte dit för att gå på bastuklubb. Jag knöt nya kontakter, nu är jag känd bland huvustadens läckra killar. Vi bastade, brottades och duschade och så tog vi om 'et igen.


Jag var på en hel drös med killar och gick hela vägen med två av dem. Efter det var anden villig, men köttet svagt. Jag slog mig ned med en drink och såg hur de andra killarna gick loss på varandra. Jag blev helt plötsligt en voyeur och det var inte fy skam det heller.


Jag gjorde av med några tusen (mat inräknat), men det var det värt. Du som bara badat bastu på vanligt sätt borde prova på att basta som killar som gillar killar gör. Kroppskontakt! Jag lovar, du blir inte besviken.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 25 juni 2020 19:46

Jag har då rakt inget emot svarta afrikaner. Jag tycker de är festliga både när de pratar och när de rör sig. Det ser så komiskt ut när de krumbuktar sig och har sig. Svarta afrikaner (vilken jobbig omskrivning för n-ordet) har rytmen i blodet och det visar sig inte minst i jazzmusiken.


Jag har en omfattande samling stenkakor och vinylskivor och svarta är med på flera stycken. Jag säger bara Charlie Parker...


Dessutom har deras kvinnor härliga rumpor och jag skulle kunna tänka mig en negrinna i källaren. Nu drömmer jag lite, jag ska återgå till att spisa musik. "All that jazz"!


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 25 juni 2020 19:32

Vi var ett fryntligt gäng som samlades i Hörsalsparken för lite frukostöl. Man ser om snuten närmar sig, det är fri sikt, då är det bara att ställa ifrån sig burken på marken och låtsas som det regnar.


De flesta av mina vänner var där, som Mannen med kepsen, Finske mannen och Mannen med det illröda ansiktet. De flesta drack öl, men han Gunnar hade ett kvarter han huttade i sig.


Runt tolvslaget gick jag och några till tillbaka till Systembolaget och alla utom en av oss fick handla. Jag köpte min favoritöl Bellman på sex procent. Några sådana ville jag allt ha innanför västen.


Vi omgrupperade till Olaiparken, då det blev lite väl varmt i stenöknen kallad Hörsalsparken. Där blev vi sittande till runt fyra på eftermiddagen. Jag kände mig rätt rund under fötterna och tog beslutet att gå hem. Jag ville inte riskera att hamna i fyllecell.


Nu ska jag strax gå och lägga mig. Jag börjar bli tråkigt nykter, då kan jag lika gärna sova bort tiden. Klockan tio imorgon bitti vet ni var jag är: på Systembolaget som vanligt.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 25 juni 2020 18:14

Jag tänkte lägga mig på sängen ett tag, är trött efter alldeles för lite sömn inatt. När jag vaknar lär det vara sen kväll/tidig natt och då är jag säkert pratsugen. Då ringer jag akutenheten för lite skönt snack. Naturligtvis ska jag be om benso också, det hör till. Kompisar, ge mig ett par timmar, så hör jag av mig.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards