Alla inlägg den 26 juni 2020

Av Fester Bestertester - 26 juni 2020 19:00

Om bloggen ej uppdateras på några dygn vet ni att de fick mig, psykiatrin har låst in mig med stöd av LPT, tvångsvård. En månad brukar jag vara inlagd, sedan är jag tillbaka. Jag tänker på er, arma stackare, som får klara er utan Käftsmällen så länge.


Saken är den att jag kommer att medicinera och om jag inte förbättras går jag upp till akutenheten och plingar på. De må säga att de inga mediciner delar ut, men det stämmer inte. Men om de lättvindigt delade ut lugnande medicin skulle alla stans psykfall gå dit. Jag har full förståelse för att de är restriktiva.


Restriktiva är de inte med tvångsvård, jag fick det två gånger förra året. Jag var lite sliten på grund av sömnbrist, det var allt. Men om det står i ens papper att man har schizofreni plockar de in en för minsta lilla.


Nu tar jag all min kvällsmedicin och hoppas på lindring. Jag vill helst inte gå hela vägen till sjukhuset, men kommer jag inte till ro har jag inga alternativ. Jag hoppas vi hörs imorgon.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 26 juni 2020 17:40

Jag har tagit en ynka tablett Oxascand, därmed är halva dagsdosen intagen. Jag får hålla hårt i den andra och sista tabletten, jag har inte mer att ta. Fast jag har ju helgens doser hemma, men dem vill jag ju spara. Det jag har för att tackla dåligt mående är svagare preparat, jag får hanka mig fram på dem. Lita på att jag kommer att ringa akutenheten och klaga.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 26 juni 2020 15:25

På lördag ska jag och några förståndshandikappade "vänner" gå på restaurang för att äta buffé. Det har tjatats på mig och till slut föll jag till föga och sa att vi kunde ses den 27:e, vilket är på lördag.


Jag får inte i mig ens hälften av vad jag skulle vilja äta, jag blir mätt så fort. Jag brukar oftast bara orka två tallrikar med mat, sedan är det stopp.


Det kostar 149 kronor och då ingår fri mängd dryck, det är taget. Jag ska äta ris. Jag ska äta nudlar. Jag ska äta klyftpotatis. Jag ska äta kött.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 26 juni 2020 15:08

Jag satt på en parkbänk och blossade och en man med mycket säregen gångstil gick runt och leatde efter något. Han frågade mig om jag sett en "tjackpåse" (trodde han sa plastpåse) och jag svarade nej. Bredvid mig på bänken låg det en bit ihopknycklad folie som han nappade åt sig och veckalde ur. Det var något svart jox där i.


Jag har inget emot att glada gänget sitter och tar sig några öl, men knarkare har jag inte mycket till övers för. Lynniga och ombytliga är de. Det är sällan man får sitta ifred i parken jag var i och det är synd.

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards