Alla inlägg den 2 juli 2020

Av Fester Bestertester - 2 juli 2020 22:08

Nu är klockan efter tio och jag har inte tagit någon Oxascand. Ska jag klara mig en hel dag utan benso? Jag har bara tagit Theralen, Sertralin, Clozapine och Lergigan och fått min injektion Zypadhera. Fortsätter jag må bra tänker jag inte ringa akutenheten, tar en liten paus från det. Jag vet att det snackas om mig på psyket och det är inte bra för mitt självförtroende. En annan är stora killen och behöver bara psyk för min bensos skull. Vi får höras imorgon, Anne. Eller vad nu damen på expeditionen heter.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 2 juli 2020 21:59

Då min ryggsäck höll på att gå mig förlorad idag har jag bestämt mig för att köpa en ny. Har tänkt göra det i flera års tid, men det har inte blivit av, då den jag har fortfarande är någorlunda hel. Men nu ska det bli av.


Jag har redan sett ut en jag vill ha, en Fjällräven, precis som den jag nu har. "Singi" heter modellen, tyvärr finns den inte i lager hos Naturkompaniet på min ort, men den borde gå att beställa hem. Ska be att få prova en liknande ryggsäck, så jag inte köper grisen i (rygg)säcken.


Den jag har har hängt med sedan 90-talet och är rätt skabbig. En riktig trotjänare, med andra ord. Jag räknar med att min nya kommer att räcka resten av mitt liv.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 2 juli 2020 21:52

Jag hämtade ut min Zypadhera, medicin i injektionsform, och då mitt högkostnadskort gått ut fick jag betala hela kalaset på ett bräde: över 1600 kronor gick den på. Högkostandsskyddet ligger på drygt 2000 kronor, minns inte den exakta summan, 2300 kronor kanske. Det betyder att jag vid nästa uthämtning om två veckor får betala, men "bara" upp till något på 2000 spänn. Det är dyrt att vara sjuk, det ska gudarna veta.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 2 juli 2020 21:09

Hammarby IF slog tillbaka lilla Varberg och vann med matchens enda mål. Nu pustar jag ut, nu kan jag prata med mina två Stockholmsbaserade släktingar. Jag håller på dem lite i smyg, vinner inte IFK Norrköping hoppas jag på HIF. Förra säsongen gjorde laget överlägset flest mål, denna säsong bara drygt ett mål per match i snitt. Mitt IFK har dundrat in hela fjorton mål och de har gjort över tre mål per match i snitt. Hammarby ligger i mitten av tabellen, men säsongen har just börjat. Än kan det bli guld till Södermalm.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 2 juli 2020 20:12

De största lagen i Turkiet ligger fyra, femma och sexa. Alltid kul när det går dåligt för giganter. Mitt favoritlag i den ligan är Genclerbirligi och de ligger på trettonde plats med tre poäng ned till nedflyttningsplats. Låt mig säga som så om varför jag håller på dem: Mitt efternamn. I nästa match ställs dem mot en bottenkollega och där är det viktigt med vinst. Två av mina andra favoritlag ligger hopplöst sist i sina serier, jag törstar efter framgång.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 2 juli 2020 20:01

Snart är det fredag och då ska jag och Bosse Rulltårta gå till puben T. Jag har så jag kan bjuda nån donna på lite cider eller vin efter att ha levt snålt i veckan. Den där Bosse sitter på en tjock plånbok. Han hänger alltid med när jag undrar om han ska följa med och ta några öl. Dessutom äter han mycket snabbmat och sådant kostar pengar. Visst kan han låna ut en hundring nån gång ibland, men ärligt talat tycker jag att han är snål. Nåja, jag kan berusa mig på fredag i alla fall. För övrigt anser jag att God vän bör förstöras.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 2 juli 2020 16:14

Frugan ordnade mat åt mig, det blev fiskbullar och ris. Det smakade mycket bra och jag blev proppmätt. Skrapade ihop lite ris på en sked och gav frugan, från insidan av kastrullen. En sked ris då och då blir hon inte tjock av.


Nu behöver jag inte ta upp frugan ur källaren förrän imorgon, då vi är bortbjudna till min vän Nils-Erik på fredag. Hans förträffliga fru ska laga en kötträtt åt oss fyra. Japp, jag tar med mig frugan till dem.


Tror ni man törs chansa och låta frugan steka rått kött? Hon har gjort det förut, men med rätt dåligt resultat. Kött vill jag ju ha ibland, inte bara leva på fiskpinnar och falukorv. Den som ändå hade en ordentlig fru.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 2 juli 2020 16:02

Jag var en kortare sväng på Mötesplats Helknas och när jag skulle gå hem var min ryggsäck borta. Jag lägger den i ett skåp, men låser det inte eller ens stänger luckan, då jag får knöla in ryggsäcken. Ingen har varit på den förut under alla år, men idag var den alltså borta. Tänk vad lustigt, E, en fullständigt opålitlig typ med någon form av hjärnskada, satt i en stol vid skåpen.


Personalen hittade min ryggsäck inne på en av toaletterna, han tog en chansning och hoppades hitta värdesaker i den. Nu funderar jag på att konfrontera honom. Fast jag har ju inga bevis. Men vem skulle det annars vara? Den där skithögen klarar jag av, jag bara stampar till honom över knät så det säger kras, sedan är han försatt ur stridbart skick.


Han är en första klassens psykopat med hjärnskada som man bör gå omvägar runt. Sicket jäkla svin, försöka stjäla från mig.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards