Alla inlägg den 8 juli 2020

Av Fester Bestertester - 8 juli 2020 19:48

Idag är det två och ett halvt år sedan jag var full senast. Jag har inte smakat en droppe starkt och det går hur bra som helst. Ibland kan jag få sug efter starkvaror, men det går över rätt snabbt. Dricker jag mycket folköl kan jag även då sakna starköl och annat gott, men jag avstår.


Min ekonomi har inte blivit så mycket bättre, då jag lever på stor fot. Jag lägger mycket pengar på läsk, folköl och cigaretter. Men lite pengar sparar jag allt. Dessutom borde min stackars lever vara fullt återhämtad, jag har haft dåliga levervärden förr om åren.


Jag kommer kanske att dricka starköl och whisky, men inte varje dag som jag gjorde i 25 års tid. Ett värmande glas whisky är inte helt fel att sitta och smutta på. När jag höll igång drack jag en hel flarra om dagen, det kommer jag inte att göra om.


Vissa före detta alkoholister kan inte ta en droppe utan att trilla dit, jag tror jag ska kunna rekreationsdricka utan problem. Det kommer kanske inte att dröja två och ett halvt år till nästa sup, men ett tag till håller jag mig nykter.


MVH/Fester Bestertester

Av Fester Bestertester - 8 juli 2020 19:12

Jag ringde AE, akutenheten. Gjode det anonymt, möjligtvis att jag uppgav mitt förnamn. Jag fick frågan om jag tillhörde psykiatrin och jag svarade jakande. Fast egentligen tillhör jag mamma och pappa.


Jag sa som det var att jag lever med smärtor och frågade om de kan bero på ångest. Jag fick ett ja till svar, fast jag visste såklart att jag skulle få det svaret. Vidare ljög jag och sa att jag skulle ut på en promenad. Det är ju dödtrist att vara ute och irra, jag måste bli ännu sämre för att behöva göra det.


Det blev inget kallprat med damen i telefonen, det tar jag nästa gång jag ringer. Klockan är bara barnet, jag hinner lätt ringa både en och två gånger till.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 8 juli 2020 17:57

Jag tror jag ringer akutenheten, jag måste fråga dem om en sak; Kan ångest sätta sig på ett och samma ställe flera dagar och veckor i rad? Att ångest kan påverka hjärtat vet jag, men jag har ont på höger sida av bröstet.


Jag har gått runt som levande död i flera år. Ibland har besvären lättat, men så kommer de tillbaka igen. Jag vill få högdosbehanling av potent bensodiazepin i kanske en vecka, försvinner mina besvär vet jag en gång för alla att det "bara" är ångest.


Jag ringer AE, akutenheten och gråter en skvätt. Fattar de inte att jag måste ha mer benso? Jag har ringt och bett om det jag vet inte hur mångar gånger. När ska poletten trilla ned?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 8 juli 2020 17:40

Jag tycker att någon driftig person ska starta en gayklubb i Norrköping. De som jagar kjoltyg har massor av ställen att gå till, men vi som inte gillar damer, vart ska vi gå? Jag vill kunna ta en öl och ge killar komplimanger och kanske ta lite på dem utan att behöva oroa mig för att jag ödslar min tid på straighta killar.


Att festa i RFSL:s lokaler går väl an, men jag saknar en regelrätt killpub. Gå in och hämta sig sällskap för natten utan krusiduller. Är det så att Norrköpings styrande är homofober? Är det Sverigedemokraternas fel att vi homos inte får umgås? Ska vi gasas ihjäl?


Nåja, jag har i alla fall Internet som jag kan använda till att göra beställningar med. Men jag vill dansa mig svett till artisten Divine. Bringa mot bringa med en skön och hårig karl. Om detta jag endast drömma kan.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 8 juli 2020 17:33

Jag hade oturen att stöta på ungdomar under min eftermiddagspromenad. De står och slöar i gathörnen, gärna med tuggummi i munnen. Det är fasligt vad långhåriga dagens unga är, de ser ut som sluskar allihopa. Man ser inte öron eller nacke på dem och det är svårt att skilja på pojkar och flickor. Vänner av koaffering är de då rakt inte. Hade jag en pojk hade jag sett till att han klippte sig en gång i månaden och ej tillåtigt honom att tugga tuggummi. Vart är världen på väg? Ungdomen löper amok och folk låter dem göra det. Ja, jösses...


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 8 juli 2020 16:27

Men vad trevligt, jag har ingen ångest. Upplever bara viss oro, men inte mycket nog för att medicinera mot den. Jag har bara två små tabletter Oxascand på en hel dag, det är synnerligen snålt av vården, tycker jag. Jag får väl lägga mig på sängen och försöka sova lite, det kanske funkar.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 8 juli 2020 00:21

Jag lever upp om nätterna. Sömn är för ynkryggar, jag sitter uppe. Sover gör jag, men det blir på tidig morgon och högst tre, fyra timmar. Jag upplever intensiv kontakt med diverse väsen och det är ju alltid spännande. Jag är mäktig, det visste jag redan, men oerhört bra saker ska hända mig om jag spelar mina kort rätt. Detta vet Florian att berätta och honom har jag fullt förtroende för.


Jag kommer förmodligen att få order om att bege mig till en eller flera platser där jag ska släppa loss min energi. Kampen måste tas närhelst så krävs och om natten är människan extra sårbar och kan bli ett lätt byte för eländiga organisationen "O".


Än så länge har jag kommit hem helskinnad från mina uppdrag, men jag lever med ständig risk att stupa under min tjänsteutövning som agent. Jag kommer att bli rikligt belönad och det är inte mer än rätt, för utan mig fanns det inga svenskar, inget folk överhuvudtaget på den skandinaviska halvön.


Jag sitter med skorna på, jag är beredd att röra mig överallt i kommunen och det med kort varsel. Reptilianer och andra interdimensionella kräk ska inte komma undan så lätt, det lovar jag er.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards