Alla inlägg den 11 juli 2020

Av Fester Bestertester - 11 juli 2020 21:20

IF Silvia tog en övertygande seger mot stackars IFK Berga, sist i tabellen. Man leder fortsatt serien efter sex segrar, en oavgjord och noll förluster. Toppen, toppen! Jag drömmer om Silvias möjliga återkomst till elitfotbollen, laget kanske åter spelar i Superettan och det redan nästa säsong. Vadå, drömma måste man väl få göra?


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 11 juli 2020 20:59

Jag har räknat mina pengar och har inte gjort av med så värst mycket på onödiga saker, som mat till frugan eller inköp av kläder till henne. Jag är ytterst frugal vad gäller frugans mat, då jag inte vill ha ett fläskberg nere i källaren. Jag lägger max tio kronor per portion till henne. Det blir hela 70 kronor i veckan, men jag vet att det kostar att han en liten fru, hon måste få kosta lite. Lite.


En stor utgiftspost är bakverk och kakor. Men det är min hobby att unna mig saker, det måste jag få göra. Jag vill minst ha två Ballerinakex och en biskvi om dagen, det viker jag inte en tum från. Sedan kostar punschen en dryg hundralapp åt gången, men även den är en nödvändighet för mig.


Det är bara en vecka kvar till pensionen kommer in på kontot och jag har pengar så det räcker och blir över. En annan vet att hålla i slantarna.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 11 juli 2020 20:10

IK Sleipner, den gamla storklubben, är nere och harvar i de lägre divisionerna. Division 3 Nordöstra Götaland närmare bestämt. Man är bara sjätte bästa laget i Norrköping i nuläget. Laget som vunnit SM-guld och haft spelare som (S)Tore Keller och Monka Linderholm är rejält på dekis. Nästa match är mot AFK Linköping och det börjar bli dags för en trepoängare. Inte ska IKS spela på leråkrar inför de närmast sörjande, jag vill se rafflande derbyn mot trätobrodern IFK på Parken. Randigt är dock fortfarande rätt roligt. Ränderna går aldrig ur.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 11 juli 2020 19:44

Jag är mer än nöjd med "Johan" som var på besök igår. Han förgyllde min kväll med inte bara sin blotta närvaro, utan även genom flinka händer och en hårt arbetande lem. En helskön kille med glimten i ögat som inte var främmande för att brottas.


Vi lovade varandra att snart ses igen, jag ska bara återhämta mig i några dagar. Tänk på att jag börjar bli till åren kommen, jag kan inte brottas varje dag. Puss och kram, Johan. Nästa gång vi ses har jag ett par nya grepp att visa dig.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 11 juli 2020 19:17

Bu för Östersunds FK. De har gett den andra anglosaxaren i rad sparken. Det är inte tränarens fel att det gått dåligt för klubben, det är spelarna som är mediokra. Nåja, en viss Abdullah Muhammed (med förflutet i Dalkurd) är klar som ny tränare. Eller coach som vi säger på nysvenska.


Han kräver respeeekt, broschan. "Östersunds Fotbollsklubb är Sveriges första HBTQ-certifierade förening" enligt Internet. Undrar vad en hårdför arab (eller om han är afrikan) tycker om homofiler.


Rött kort och utvisning för hela föreningen.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 11 juli 2020 18:20

Nu är Ronny igång med sitt flagranta gnällande om pengar. Han vill alltså ha 20 kronor av mig. Aldrig i livet, säger jag. Han blåser allt på tuggummi och starköl, karl'n borde ha god man.


20 kronor blir till mat i två dagar åt min lilla fru. 20 kronor får man ett paket kex för. Varför lever Ronny på stor fot? Varför kan han inte hålla i pengarna? Han är en första klassens slusk med hår som hänger ned över öronen.


Skänk inte en endaste krona, låt honom ta ett jobb om han nu är så intresserad av pengar. Ja just det, han lider ju av svårartad latmask. Förståndshandikappade arbetar, många schizofreniker arbetar, men inte Ronny. Klipp dig och skaffa dig ett jobb!


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 11 juli 2020 18:08

Jag har det knapert då jag ej förvärvsarbetar. Jag har dålig rygg och är för tillfället sjukskriven. Min stora hobby är att gå på krogen, gärna sju dagar i veckan. Det kostar en hel del och därför tänkte jag be er läsare om ekonomisk hjälp.


Ska ni inte ta och lägga en tjuga var till mig? 20 spänn mer eller mindre för er blir mycket pengar för mig om alla läsare bidrar. 20 spänn får du inte mycket för, du kan lika gärna ge dem till mig.


Jag får faktiskt en inkomst idag, då jag ska hem till herr X. Jag ska få hans pant och kanske blir det till en stor stark på puben. Jag måste ha öl i mig för att fungera optimalt. Dessutom är det urtråkigt att sitta hemma och glo, speciellt som det är lördag idag.


Lätta på lädret, skänk mig en slant. Snälla. För övrigt anser jag att God vän bör förstöras.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 11 juli 2020 16:48

Jag tänkte ranka Motörheads skivor, med den bästa först, den näst bästa tvåa och så vidare.


1 March or die.
2 Bastards.
3 Overnight sensation.
4 Sacrifice.
5 1916.
6 Ace of spades.


Nej, jag orkar inte. Fast den sämsta (minst bra) tycker jag är Bomber.


MVH/Fester Bestertester

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards