Alla inlägg den 16 augusti 2020

Av Fester Bestertester - 16 augusti 2020 18:05

Jag har haft problem med avföringsinkontinens i flera år och det har bara blivit värre och värre. Till slut fann jag ingen annan råd än att gå till farbror doktorn och han gav mig stränga förhållningsordrar. Inget objekt tjockare än en kulspetspenna får pentetrera min rumpa och det gäller en månad i stöten.


Jag som gillar att spexa med bland annat flaskor i baken får alltså lägga band på mig. Vad värre är: jag kan inte idka samlag på en hel månad. Jag får gå omkring ständigt upphetsad och dra lite i snoppen när ingen ser mig.


Det frestar på kroppen att vara hårdhomo. Blodvitet från baken kan bli kroniskt om jag inte sköter mig. Jag får kika på eggande klipp på Internet och drömma om kommande ligg. Törs man ens släppa en brakskit?


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 16 augusti 2020 17:29

Arja Saijonmaa sa (sjöng) det så bra när det begav sig: Jag vill tacka psyket som gett mig så mycket. Det gav mig två tabletter och när jag dem tar kan jag klart urskilja det svarta från det vita.


Jag är insatt på femton milligram Stesolid, med en fjärde att ta om det kniper. Så bra, så mycket bättre än två ynka Oxascand. Ve vården om Stesoliden tas ifrån mig vid utskrivning, då strålar jag dem till döds.


Jag funkar inte utan medicin i blodet, det verkar psykiatrin nu ha lärt sig. Dessutom kostar jag mindre fullt medicinerad i min lägenhet än att ligga på avdelning och försmäkta. Tack till dig, kvackare, vad du nu heter.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 16 augusti 2020 16:49

Det dräller av bekanta på Vrinnevisjukhusets psykiatriavdelning. Ett fyllo som kallas Åga (Mannen med det illröda ansiktet) var där, ditskickad av och med polis. Jag bjöd honom på en cigg, han blev väldigt glad. Han försvann rätt snart från avdelningen, gissar att han hamnade på 28:an, beroendeenhetens avdelning.


Vidare en rätt ful och överviktig nordbo som anklagade mig för att ha våldtagit henne när hon var två år gammal. Jag blev jättearg och sa till personalen att jag inte skulle dra mig för att sopa till henne. Hon blev insläpad på PIVA, vilken ligger vägg i vägg med 26:an som jag är på.


Sedan en kille med polska rötter som jag stött på flera gånger under min tid som sjuk, vi morsade bara på varanadra. Dessutom spjuvern som vi kan kalla Nafets, mannen som hotar med självmord vid varje kontakt med psykiatrin.


Har jag glömt någon? Som psykiskt sjuk i en stad av min storlek lär man känna avskrapet rätt snabbt. En och annan cigarett blev jag med av, cigg är hårdvaluta på psyket. Men det var kul och skrattframkallande att se dem, dessa sinnessvaga drönare med sänkt blick och hasande gång.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 16 augusti 2020 14:42

Jag köpte två chokladkakor med hög kakaohalt när jag var hos speceristen. Det var två för 30 kronor. För att minimera negativ inverkan på plånbokens innehåll fick jag ta beslutet att hoppa över lilla frugans mat, där sparade jag in flera kronor. En gammal kämpe som jag måste få lite extra att snaska på då och då. Dessutom åt frugan jättegod mat (knäckebröd uppblött i vatten) igår, så henne går det ingen nöd på. Nu ska jag ta mig lite choklad och till det några glas punsch. Ha det bra!


MVH/Vän av ordning

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards