Alla inlägg den 28 augusti 2020

Av Fester Bestertester - 28 augusti 2020 22:10

Nils-Erik ringde mig under dagen och det var ju trevligt. Men det var ljud i bakgrunden som jag undrade vad det var och han gav svaret att han var nere på stan och stod mitt i kaoset och telefonerade; Han hade köpt sig en mobiltelefon.


Herrejösses, nu har Nils-Erik trillat dit. Mobiltelefonen är ett otyg som vi levt med i flera årtionden (ja, inte jag, men du) och klarat oss alldeles utmärkt utan. Jag förstår inte vitsen med att ringa en vän när man stångar sig fram på trottoaren. När jag är hos speceristen och kollar in extrapriserna, inte skulle jag få för mig att hala fram telefonen och ringa Malin i Uppsala och prata väder.


Jag tänker inte köpa en så kallad mobil, det kan ni vara säkra på. Jag nås i mitt hem mellan lunchtid och klockan nio på kvällen, det räcker mer än väl. Jag sitter på materiel för att kunna nås större delen av dygnet, endast en dåre ringer samtal om natten, eller när de korsar en gata, eller när de gör vad fasen som helst. Jag tror jag börjar fila på en insändare till Motala tidning.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 28 augusti 2020 21:38

Jag bryter mitt två år och sju månader (på dagen) alkoholstopp och öppnar en Bellman på sex procent. Har sex burkar och dricker jag upp alla dem blir det livat i överkant med spyor på golvet och kiss i byxorna.


Just nu struntar jag i om det är farligt att blanda alkohol med mediciner, jag är trött på livet och då livar en fylla upp. Det enda som kan hända är att man blir onormalt trött om man nu inte råkar ha en hel kartong Flunitrazepan liggandes någonstans. Då riskerar man livet, jag riskerar bara att göra i brallorna.


Tänk om jag blir riktigt full, då kommer jag att göra bort mig; Ringa telefonsamtal till folk jag aldrig hör av mig till normalt, eller skriva dumma inlägg på Faecesbook. Jag tar chansen, jag måste få komma bort lite.


Nu har jag lugnande mediciner, så mycket att jag kan somna på stört och sova i tolv timmar utan problem, men jag vill ha lite kul, inte knapra piller och sedan gå och lägga mig. Äsch, det är fredagkväll, halva Sverige är väl smålulligt vid det här laget.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 28 augusti 2020 21:03

Jag har firat min gamle vän herr Hörsel idag. Jag har det rätt knapert, men gav honom sex starköl, tror den heter "Sjukommatvåan". Tyvärr drack han inget, så jag fick inte gotta mig åt hans snedfylla. Trevligt var det väl inte, men ej heller direkt otrevligt. Vi satt och glodde på TV tills jag fick nog och tog adjö. Hörsel är 60-plussare och det märks. Sengångare!


MVH/Fester Bestertester

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards