Alla inlägg den 29 augusti 2020

Av Fester Bestertester - 29 augusti 2020 22:22

En långhårig slyngel var en av bodkonddarna hos sillstryparen och inte nog med det: han hade tatueringar som skulle gjort självaste Tatuerade Johansson avundsjuk. Ska man tatuera sig så ska den sluta vid armvecket, inte vanpryda kroppen mer än så. Grabben revolterade väl mot vuxenvärlden och det skulle inte förvåna mig om han röstar på Scocialdemokraterna. Kam och sax, det är okända ord för dagens ungdom.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 29 augusti 2020 21:39

Vad ska jag ut i samhället att göra? Varför lever jag överhuvudtaget? Jag har varit utskriven från psyket i fyra dagar och jag längtar tillbaka. Jag sitter ju bara hemma och glor, jag tar mig aldrig för saker. Folk lever sina liv och här sitter jag och väntar på döden.


På avdelningen får man två varma mål mat om dagen och fika två gånger, dessutom serveras man frukost. Här hemma blir det frysrätter utan vidare smak eller näringsinnehåll. Dessutom kan man samtala med mentalskötarna om allt mellan himmel och jord. Jag har ingen att prata med här hemma, har inget vidare socialt nätverk.


Jag kanske skulle traska ned till polishuset och ta på mig Palmemordet, då får man skjuts upp till sjukan och slipper gå så långt. För jag längtar tillbaka till lugnet på avdelningen och att få träffa människor och inte bara sitta själv hemma och göra just ingenting.


Det är synd att mentalsjukhusen lagts ned, för jag skulle vilja bo på ett sådant. Fast gruppboenden finns, det vore kanske något för mig. Åh, som jag saknar PIVA.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 augusti 2020 18:09

Jag är väldigt hårig, så efter att ha rakat bort skäggstubben fortsatte jag till resten av kroppen. Bröst, mage, underarmar och skrev, ingen kroppsdel slapp undan. Tyvärr är det lite trixigt att raka sig runt ringmuskeln, men det kanske jag kan få hjälp med via RFSL.


Jag är som en nyplockad kyckling, bara slät hud så långt ögon och fingrar når. Jag lade hårstråna i en påse, den ska jag ge bort till en kille som tänder på sådant.


Jag funderar på att smörja in mig med kräm så att jag blir halkig och svårfångad om jag skulle gå en brottningsmatch. Det blir att ringa runt till mina vänner och se om nån vill komma över på lite hårda tag.


Jag är slät, jag är redo.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 29 augusti 2020 17:26

Jag har inte orkat ta min medicin som jag ska. Den jag missat är Clozapine, Sertralin, Lergigan och Stesolid. Sertralinet, Leriganen och Clozapinet kommer jag att ta ikväll, men Stessisen hoppar jag nog över. Jag har ingen ångest och inte ens oro, så det är helt onödigt att medicinera mot det. Jag är en skötsam kille, jag vill inte dra på mig ett tablettmissbruk.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 augusti 2020 17:04

Jag hällde i mig sex Bellman på sex procent och är lite besviken. Efter flera år utan spånken hade jag hoppats och trott att den skulle slå hårt, men så blev inte fallet. Jag blev lite smålullig, det var allt. Fast det positiva var att jag inte skrev eller gjorde saker under inverkan av alkoholen. Jag är inte främmande för ett knippe öl till, jag kanske köper det i veckan. Men jag kommer inte att dagligen ösa i mig joxet, det suget har jag inte. Sex starköl då och då är inget att oroa sig för. Det gick ju jättebra igår/inatt.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 29 augusti 2020 03:10

Frugan skrek och levde om under tidig natt; "Help me, me dying, help me" lät det. Synnerligen vredagd gick jag trappan ned till källaren och finner frugan ståendes upp och bultandes i väggarna.


"You shut up and sleep or death", blev min kommentar, det var till att gjuta olja på vågorna. Det framkom att hon ville se dagsljus, men hon har för fasen en 70-wattare att stirra på. Vidare ville hon ha mat, men jag är inte gjord av pängar.


Jag klappade henne på kinden och sa: "You safe, you sleep and no shouting". Det krävdes fler än en något hårdhänt klapp på kinden för att hon skulle lugna sig. Hon har allt serverat på silverfat, tror hon att jag är kung Midas?


Kvinnor är ett tokigt släkte. Vandrande slidor med ett stort tomrum i utväxten kallad huvudet. Jag börjar få nog. De kräver, de begär, de tjatar till sig förmåner de icke är berättigade till.


Jag kräver endast några timmars oavbruten sömn och får jag det ej är det jag som använder mattpiskan till annat än att rengöra mattor med. Kvinnor är ett nödvändigt ont för att föra mänskligheten vidare, men en rasande megära tillåter jag inte i mitt hus.


Ett befängt krav kommer i fortsättningen att mötas av en rapp handflata på kinden. Jag är en god och kärleksfull man, men till och med jag kan vredgas av uppstudsiga kvinns.


MVH/Arg motalabo

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards