Alla inlägg den 7 september 2020

Av Fester Bestertester - 7 september 2020 23:49

Jag funderar på att lägga om frugans kost och det med besked. Kattmat är dyrt och vatten får jag också betala dyrt för. Jag har tänkt att göra henne till frukterian. Äpplen och päron kan jag få från Olssons i 22:ans dignande träd, sedan kan jag lyxa till det och bjuda lilla frugan på bananer om hon skött sig väl.


Dock kommer jag inte att köpa bär i mataffären, det är alldeles förskräckligt dyrt. Svarar hon bra på dieten gör jag den permanent. Min tokiga lilla fru kostar massor, det gäller att försöka hålla nere med utgifterna. Det är gott med äpplen, frugan ska få det varje dag.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 7 september 2020 23:28

Jag har samlat på mig bensodiazepiner. Har 15 (20 vid behov) milligram Stesolid och hitills har jag tagit tio. Har även kvar en karta Oxascand och av den har det blivit 20 milligram. Jag har mer att ta, cirka en fjärdedel av köksbordet är täckt med piller. Får bara akta mig för Nozinan och annat otrevligt jag också är förskriven, så de inte slinker med av misstag. Det känns som läge för en rejäl överdos, jag ska inget göra imorgon ändå. Jag brukar hålla mig till ordinerad dos, men idag blev det inte så. Nu väntar jag på lugnet och ron. Luuungnet...


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 7 september 2020 15:10

Jag har som vanligt varit på Mötesplats Helknas. Det var en och annan jag skrattade åt, de är för roliga, vissa av besökarna. Två besökare har förståndshandikapp och en tredje går dit för att ha känner sig ensam hemma, plus att han känner en annan kille (med ADHD) som går dit.


Angående ADHD tänker jag att det inte är så farligt, men han som har det är en första klassens gnällspik. Jag anser att Mötesplats Helknas är för oss med lite "tyngre" diagnoser, som jag med min schizofreni. Men går det att skratta åt de andra må det vara förlåtet.


Mötesplats Helknas är kanske något för dig.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards