Alla inlägg den 11 september 2020

Av Fester Bestertester - 11 september 2020 19:58

Jag ringde AE (akutenheten) på vinst och förlust och det blev en vinst. Jag fick prata med en kvinna (wow!) som presenterade sig, det var klädsamt. Jag diskuterade Allsvenskan i fotboll och annat för mig viktigt och hon la inte på. Tvärtom, hon bad mig berätta mer. Ett dåligt eller gott tecken, det vete fasen.


Hon sa att jag borde komma på besök, de har tydligen riktigt goda smörgåsar. Men vänta, det kan vara samma fint de körde med i augusti förra året. Jag blev utan bröd, men fick LPT.


Men inte kan .... (infoga valfritt namn) vilja låsa in mig? Jag kanske ska lyda mina röster Ville och Valle och aldrig kontakta psykiatrin. Men dessa (kontakterna) ger mig förnyad livsglädje. Det kanske är rösterna jag ska ignorera.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 11 september 2020 19:39

Sibylla har börjat sälja turkmat, jag tänker på den eländiga kebaben de envisas med att (försöka) kränga. Nutidsmänniskan äter kebab för att denne är lat, inte för smaken. Charlie Chaplin åt sin sko i en berömd film, jag tror Charlies diet är att föredra. För mig är Sibylla lika med pulvermos och broskig korv, inget orientaliskt tjafs. Hederliga svenska skulor framför vad det nu kan vara för kött som kebab innehåller.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 11 september 2020 18:20

Jag upplever ännu en meningslös dag där jag mest sitter och glor och inte får något uträttat. Jag har varit på samhällets baksida sedan jag över mitt huvud pensionerades för snart tio år sedan och har så sakta vant mig vid att gå genom livet som en drönare.


Visst har jag vänner, men inte så många och inga jag kan prata allvar med. De vill mest prata sport och annat ovidkommande. Drömmen vore att ha en tjej som älskar en och som man kan dryfta det som tynger en med.


Jag har mina mediciner, får väl svälja dem och lägga mig på sängen. Fredag idag, en festdag för många, en helt vanlig grå dag för mig.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 11 september 2020 18:07

Jag ska på partaj med bara killar närvarande. Vi blir väl en sju, åtta stycken som ska umgås, kramas och kanske lite till. Kvinnfolk göre sig inte besvär då de är äckliga. "Kvinnan är ett tempel byggt över en kloak" skrev en vis man en gång och det stämmer. Tacka vet jag en stålhård snopp! När stadens killar som gillar träffas slår det lågor. Snälla, ring inte 112.


MVH/Lennart K Lindström

Av Fester Bestertester - 11 september 2020 17:33

Jag har fått ett återfall i min alkoholism. Har handlat och druckit öl två dagar i rad, allt är som förr om åren. Igår blev jag inte så påverkad, kanske blir jag det idag. Jag har sex öl och det räcker. Då dricker jag mig inte medvetslös, utan får ett förhöjt stämningsläge. Jag gjorde inte bort mig igår, blev inget konstigt skrivet på Facebook ens. Äsch, några öl då och då måste man kunna få unna sig.


MVH/Fester Bestertester

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards