Alla inlägg den 14 september 2020

Av Fester Bestertester - 14 september 2020 22:52

Jag saknar min hobby, min favoritsysselsättning: ringa AE, akutenheten. Nog för att det är skönt att ha något rejält att tackla ångesten med numera, men jag saknar de dagliga samtalen med Elin, Gunilla och allt vad de heter.


När jag känner mig skakig tar jag en tablett, inte som förut då jag lyfte telefonluren och gaggade med dem på AE. Idealet vore att ha ett alldeles eget fruntimmer och trötta ut henne med tirader och haranger.


Fast kanske att jag ringer ändå. Börjar med att klaga på ångest, sedan blir det prat om det som ligger mig varmt om hjärtat: musik, film och sport.


Hoppas ni fördriver tiden utan problem, aktade skötare. Annars kan ni få prata bort en stund med mig.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 september 2020 21:16

Jag lyssnar på bandet The Proclaimers och minns mitt 90-tal och början av 00-talet. Jag var frisk och i god fysisk form och kvinnfolk hade jag inga problem att få, även fast kanske alla inte var tiopoängare.


Speciellt en kvinna undrar jag vad det blev av. Arbete, äkta make och två barn, förmodligen. Kvar blev jag. Hon lånade mina skivor och i gengäld fick jag pussa på henne. Bra byte av tjänster.


Jag drömmer mig bort till tiden jag var var frisk i huvudet. Det känns som en dröm, jag hade arbete och hobbies. Nu har jag vadå? En massa tid att slå ihjäl. Men ikväll gör jag det med The Proclaimers.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 14 september 2020 20:27

Det har bara blivit 10 milligram Stesolid idag. Jag upplever ingen ångest, inte ens oro, som jag så ofta gör. Tabletterna gjorde susen, en god hjälp i nöden. Jag kan överdosera, men tror inte jag gör det. Finns ingen vits med det när jag mår bra, då låter jag mina kära små piller vara. Tjo!


MVH/HerrX

Av Fester Bestertester - 14 september 2020 20:13

Mitt IFK Norrköping har gått dåligt i över en månad, vänder det ikväll? Man leder borta mot Kalmar FF, laget med en damtrosa som klubbsymbol. Dessutom har deras arena har ett knasigare namn än IFK:s, nämligen Påfågeln arena. Klart pöjkarna vinner kväll, annars vet jag inte vad jag gör.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 14 september 2020 19:16

Idag intog staden törstiga garde Hörsalsparken. Ska du sitta offentligt och dricka finns det inget mer klassiskt ställe att vara på. Där har jag blivit tagen för fylla många gånger, men idag klarade jag mig. Snuten gjorde ett svep, men jag hann lägga ölen i en buske, så de kammade noll. Vi var rätt städade, tur att de inte kom en timma senare.


När vår öl tog slut var vi fyra stycken som gick till Systembolaget. Han som kallas Stracke blev nekad att handla och när jag märkte det la jag två burkar till honom i min korg. Fast han fick betala för dem så klart.


Vi utomhusdrickare ställer upp för varandra och hänger ihop i vått och torrt. Idag blev det rätt vått (blött), men det är inte regn jag snackar om.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 14 september 2020 16:02

Jag har 500 kronor att spendera och kommer att göra det på bästa krogen Titans. Det är ett jättebra ställe, det enda negativa är alla Moderater som hänger där och jag är en arbetarkille. Med mig tar jag som så ofta förr Bosse Rulltårta, alltid roligare att vara två, inte sant? Jag hoppas på rikligt med brudar, hittar jag nån som passar mig ska jag bjuda på cider. För övrigt anser jag att God vän bör förstöras.


MVH/Ronny

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards