Alla inlägg den 20 september 2020

Av Fester Bestertester - 20 september 2020 19:16

Jag tar bladet från munnen och skriver som jag känner: Fanhelveteskitarselhelvete! Det blev stryk på Parken för ett blekt IFK mot Malmö FF. Jag förstår inte att jag fortfarande är intresserad av fotboll. Jag får väl byta intresse till flugfiske eller något annat givande. IFK Nollköping: sämst när det gäller. Må någon piska spelarnas fotsulor.


MVH/Tjotta Olssons överman


Jag var lite för snabb, det blev oavgjort. Men det skulle ju bli vinst, för tjyven.

Av Fester Bestertester - 20 september 2020 18:33

Jag kopplar av med en stenkaka (Hilmer Borgeling), en cigarill (Bellman) och ett glas punsch. Jag är på prima humör och tackar Gud för att han gjort mig till en snäll och omtänksam människa. Nere i källaren har jag en vildbase jag räddade från att försmäkta i djungeln, bara en sån sak!


Dock har jag svårt för kreti och pleti, de hasar runt med flegmatiskt halvöppna munnar och gör ingen som helst nytta. Och vart fjärde år röstar de på Socialdemokraterna. På Socialdemokraterna!


Jag torde vara en av de mest empatiska och sympatiska människor det går att träffa på. Min vän Nils-Erik kommer in som god tvåa, han skänkte en femtiolapp till Radiohjälpen förra seklet. Jag gör gärningar på den nivån varje dag.


Tyvärr är punschen snart uppdrucken, men någonstans ska jag ha en flaska OP Anderson. En gigant av mitt mått bör njuta varje dag och det gör jag.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 20 september 2020 18:16

IFK Norrköping möter Malmö FF och matchen är mållös. Kanske skulle det gå bättre om de obstinata Snokaspelarna klippte sig så de inte får luggen i ögonen och missar bollen. Jag tror på ett oavgjort resultat efter 90 minuter. Och ett mål för MFF på övertid.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 20 september 2020 15:03

Toppen mot botten, AIK tar emot Hammarby FF. Nja, toppen och toppen, men Hammarby IF ligger skapligt till i tabellen, medans AIK liger precis ovanför kvalplatsen. Härligt när det går dåligt för pestråttorna. Mina Stockholmssläktingar följer matchen och jag tror att den ena av dem ser matchen på en pub. Hammarby är mitt andralag. (Nu tog AIK ledningen, tyvärr).


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 20 september 2020 14:36

Jag är svårt sugen på något att dricka, jag vill ha mig ett rus. Jag skulle kunna gå på puben, men det blir fasligt dyrt. Då är det bra att ha en pålitlig kran, vilket jag har. Han heter Goran och kan fixa det mesta, konstiga tabletter inkluderat.


Jag har beställt en flaska polskt brännvin och sitter bara och väntar på att det ska plinga på dörren. Som det ska smaka! Han tar en trehundring, men det är det värt, det är en hel liter.


Om helgerna dricker jag mest folköl, nu får jag rejäla grejor.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 20 september 2020 14:28

Jag var full igår när jag ringde akutenheten. Det blev i ärlighetens namn inte mycket vettigt sagt. "Har du druckit?" frågade damen i luren. Jag svarade jakande, men ledde direkt in samtalet på fotboll, men det föll inte väl ut. Jag blev tillsagd att lägga på luren då "andra kanske försöker komma i kontakt med oss". Tölpar! Jag gjorde som jag blev tillsagd, det är ingen idé att prata viktiga saker med någon som inte lyssnar. Jag ringer idag också, nu är jag ju nykter. Jag ska prata Charles Bronson och andra stronga skådisar, film är ett stort intresse. Hoppas jag får prata med en förstående människa.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 20 september 2020 14:21

Jag hade frugan uppe i huset, hon stekte falukorv åt mig. Lövtunna bitar och nästan brända, precis som jag vill ha dem. Till det kokade hon pasta och den blev helt okej. Dessutom hade jag sommargrönsaker som det kallas till maten och jag var på så bra humör att lilla frugan fick en sked full med smarriga ärter och morötter.


Hon satt med mig vid bordet när jag lät mig väl smaka, men hade den goda smaken att hålla tyst. Jag vill inte höra tokiga fruntimmer pladdra när jag äter, jag vill koncentrera mig fullt ut på måltiden. Jag skojade med henne och slängde en böna och en morotskiva till henne och hon slukade dem. Hon gör inget annat än äter.


Hon fick ta hand om disken, sedan ledde jag henne ned i källaren. "Now sleep, tomorrow cat food" sa jag till henne och hon lade sig på sin sköna madrass. Vad bra hon har det. Ett helt våningsplan för sig själv, en ypperlig sovplats och en hink att göra sina behov i. En annan vet att ta väl hand om sin fru.


MVH/Vän av ordning

Av Fester Bestertester - 20 september 2020 14:10

Det är fotbollstäfling på Parken ikväll. Snoka tar emot Malmö FF och vinst är ett måste för att grötgurglarna MFF inte ska dra ifrån ytterligare och kunna lägga rabarber på guldet. Jag tror dock på oavgjort, ett ett. Jag följer matchen via Google och text-TV med en folköl i handen. Ska vi inte ta och vinna mot skåningarna?


MVH/Tjotta Olssons överman

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards