Direktlänk till inlägg 15 november 2020

Dags att byta sockerbagare?

Av Fester Bestertester - 15 november 2020 20:13

Jag såg reklam för ett konditori i de södra delarna av Norrköping, ett område befolkat mest av främlingar. Nu blev jag sugen på att byta sockerbagare: "bageri konditori vi göra bröd tårta cafe bröd och smörgåsar och smörgås tårta allt färsk".


Notera den ypperliga svenska och avsaknaden av stor bokstav och punkt. (Punkten lade jag till.) Vad härligt med flottiga och grisiga bagare som knådar deg och handhar produkterna med synnerligen sanitär noggrannhet.


De vårdar säkert sina varor med samma ackuratess som de behandlar det svenska språket. Mums!


MVH/Vän av ordning

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fester Bestertester - Tisdag 25 juni 22:05

Jag kan berätta att jag bär en t-shirt med stolthet. Detär en tröja från fotbollslaget FC Carl Zeiss Jena. Den har jag köpt direkt från klubben och är så fin med lagets namn och logga på bröst och mage. Vidare har jag ett knippe matchtröjor i svart, ...

Av Fester Bestertester - Måndag 24 juni 23:34

Här sitter jag och dricker folköloch är så sötsugen. Choklad i de flesta former ligger alltid högt upp på listan över vad jag tarvar. Men är fasligt sugen på Fazers likörkonfekt, marmeladkulor och Toblerone. Sådant gött man köper i tax-free-butiken p...

Av Fester Bestertester - Söndag 23 juni 22:01

Som jag saknar tiden när jag förvärvsarbetade. 40 timmar i veckan plus en hel del övertid. Jag brukade gå och lägga mig vid elva och gick upp senast klockan sex på morgonen. Sedan en arbetsdag där jag jobbade mig svettig. Mitt liv hade en mening, jag...

Av Fester Bestertester - Lördag 22 juni 21:08

Nu ska Romänien och Belgien mötas i en täfling. Sporten är fotboll och mästerskapet är Europamästerskapet. Alla tror på Belgien, men jag ser gärna att de åker ur EM redan i gruppspelet. Det är alltid kul med överraskningar, inte sant? Belgien har Luk...

Av Fester Bestertester - Lördag 22 juni 19:22

Tja på er alla sköningar. Jag har firat midsommar och gjorde så genom att dricka sider och vitt vin i mängder. Min kompis Carro och jag var på Statt efter att ha träffat varsin skön kille på en festplats här i E-tuna. Dom följde med oss o vi dansade ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards