Alla inlägg den 4 juli 2021

Av Fester Bestertester - 4 juli 2021 23:43

Mitt lag i tyska fjärdedivisionen spelar säsongens första match mot Berliner AK 07 om lite mindre än tre veckor. Förra säsongen slutade man fyra, där vill jag se en uppryckning. Jag väntar spänt på att årets nya matchtröja ska komma ut till försäljning, jag köper den på direkten. Blau und gelb.


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 4 juli 2021 21:55

Det borde införas ett intyg för att få rösta. Det ska finnas en viss iq-nivå man måste uppnå och man får inte heller ha psykisk sjukdom. Dessutom måste man vara född i landet för att få ett sådant intyg. När vi ändå är igång borde den kvinnliga rösträtten tas bort. Fruntimmer är känslostyrda små varelser och synnerligen lättledda. De kan t ex få för sig att rösta på Moderaterna bara för att han Ulf Kristersson ser så bra u i slips och kavaj. En mongoloid bidragstagare har lika mycket (lite) att säga till om som jag och det är rent förskräckligt.


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 4 juli 2021 20:57

Kompisen och jag har pratat färdigt för idag, men jag är fortsatt pratsugen. Jag har ingen att ringa förutom akutenheten och känner mig så ensam. Jag vill snacka bort en halvtimma eller så och vill denna gång dryfta mitt mående, inte bara snacka sport. Jag spelar fortsatt musik för att distrahera mig, men det funkar lite sådär. Jag vill tala med en förstående kvinna, inte en trött och oengagerad manlig skötare. Kvinnor gillar jag bäst inom vården, även fast det finns ett undantag. Han jag tänker på känner mig sedan gammalt och vi kan snacka om det mesta. Men för att få träffa honom måste jag vara inlagd och på den avdelning han jobbar. Det är fullt upp med måendet när man har schizofreni.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 4 juli 2021 20:04

Min talträngde vän har ringt mig igen, för tredje gången idag. Han pratar om öl och ekonomi främst och jag flikar in ett ja eller ett nej beroende av vad sagt. Han har verkligen svada även om det mest blir samma snack varje gång han ringer mig. Han är som tur är trevlig och tur är det sådan tät kontakt vi har.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 4 juli 2021 17:33

Jag känner för att ringa akutenheten, AE och beklaga mig. Jag försmäktar i värmen och vill ut, ut, ut! Man kan ringa dem för att snacka lite, så mycket vet jag. Men då ska det helst vara sjukdomssnack och inte sport- eller musikprat. Jag tror jag slänger iväg ett samtal och pratar av mig lite. Utan oss klienter fick de stänga hela psykiatrin, så jag har inte dåligt samvete för att jag upptar deras tid lite grann.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 4 juli 2021 17:12

Min hjärna rusade under hela natten och morgonen. Nu har jag medicinerat med bland annat Stesolid och det har lugnar ned sig lite grann i alla fall. Jag dricker läsk och lyssnar på Black Sabbath och deras "Sabotage".


Ärligt talat känner jag mig redo för en inläggning, men det får inte ske, då jag har en begravning att gå på om nio dagar. Röster? Check! Paranoia? Check! Allmän oreda i skallen? Check!


Nej, det här duger inte. Jag får väl gå ut och gå av mig oron i vanlig ordning. Men jag är rädd för att lämna lägenheten. Vad ska jag ta mig till?


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 4 juli 2021 16:45

Det är dags att umgås lite med min gode vän Nils-Erik. Hans fru ska steka en stek och vi blir fyra stycken som ska avnjuta hennes mat. Japp, jag tar med mig min lilla toka till fru och ställer henne i köket bredvid Nils-Eriks fru. Vi karlar börjar med lite punsch och ett par cigariller medans fruntimmerna ägnar sig åt matlagningen. Det blir en helkväll hos min vän, som jag ser fram emot den.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 4 juli 2021 14:34

Allsvenskan i fotboll har återstartat och idag är det åtta lag i farten. Jag hejar på Häcken då de möter Pestråttorna. Hammarby möter dåliga Halmstad och det borde vara en enkel match för Bajen. Nåja, jag bänkar mig vid datorn och följer matcherna. De börjar snart.


MVH/Tjotta Olssons överman

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards