Alla inlägg den 5 juli 2021

Av Fester Bestertester - 5 juli 2021 22:42

Mina två dryckeskompisar är avlidna. Den första gick bort i höstas efter en längre tids sjukdom, den andra för snart en månad sedan hastigt och oväntat. Lita på att de har det bra i Himlen hos vår Skapare. Kanske får man berusa sig i Himlen, då vet jag vad de gör just nu.


Kvar på jorden är jag och herr Hörsel, trots att han var äldre än mina fallna kamrater. Jag måste besöka honom snart och få med honom till en pub, så vi kan ta oss en styrketår till våra vänners minne.


Nästa gång är det kanske min tur att dö, olika falla ödets lotter. Om så är fallet får jag acceptera att jag är död och träda in i Paradiset. Vad kul det ska bli att återse mina kompisar.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 5 juli 2021 21:12

Jag får egentligen inte dricka alkohol för läkarna, men idag kunde jag inte hålla mig. Jag gick till Systembolaget vid femtiden och köpte tio burkar Bellman. Jag är inne på min tredje burk och det smakar förträffligt. Lugnare i huvudet har det blivit också, till exempel hör jag inga röster just nu och det är finemang.


Det blir inget samtal till akutenheten, AE ikväll/inatt, en annan klarar sig på egen hand så länge man har några innanför västen. Jag vill gå genom livet ständigt påverkad, ständigt salongsberusad. Det är det optimala tillståndet.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 5 juli 2021 19:26

Lilla frugan och jag är hemma efter att ha varit hos min gode vän Nils-Erik med fru. Vi blev serverade en rejäl köttbit och sås och potatis till det. Hon fick verkligen sting på maten, Nils-Eriks fru. Tydligen skötte sig min fru med den äran inne i köket om man ska tro på vad Nils-Eriks fru sa. Efter maten bläddrade min vän och jag i herrtidningar och samtalade en del. Tidningarna är sparade sedan 60-talet och jag tittar i dem bara för artiklarnas skull, inte bilderna.


Eftersom maten med efterföljande stark dryck gjort mig trött ringde jag efter en droska och nu sitter jag hemma i mitt vardagsrum. "Go to bed, you come up in two days" sa jag till min fruga innan jag stängde källardörren om henne. Människomat idag, torrfoder imorgon. Tack för en utomordentligt trevlig dag, Nils-Erik.


MVH/Arg motalabo

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards